Ste si istí, že vaša spoločnosť si zaslúži pochvalu, a možno ste to už počuli od iných. Ale krutou realitou je, že tieto komplimenty nemajú zmysel, ak nedosiahnu vaše výsledky. Tu prichádzajú do úvahy recenzie!
Aj keď sa predpokladá, že recenzie zákazníkov získavate organicky, mnohí zákazníci ich zabudnú zanechať alebo sa jednoducho neobťažujú napísať recenziu. To je dôvod, prečo musíte prijať inteligentné prístupy na získavanie recenzií zákazníkov.
V tomto článku sa podelíme o niekoľko šikovných spôsobov, ako požiadať zákazníkov, aby ohodnotili vašu firmu. Čítajte ďalej a objavte niektoré z najchytrejších spôsobov, ako požiadať o recenzie.
Recenzie sú v podstate výpovede o vašej firme, ktoré vám vaši existujúci zákazníci dajú písomne alebo v akejkoľvek inej vizuálnej forme, ktorú môžete predviesť, aby ste prilákali potenciálnych zákazníkov.
Ľudia sa v dnešnej dobe pri rozhodovaní o kúpe v podstate spoliehajú na recenzie. Zákaznícke recenzie tiež podporujú proces generovania potenciálnych zákazníkov nespočetnými spôsobmi. Recenzie môžu pomôcť vašej firme –
Získavanie recenzií by nikdy nemalo byť vaším konečným cieľom. Ak tieto recenzie nie sú k veci a nerozoberajú kľúčové body, ktoré ľudí najviac zaujímajú, z dlhodobého hľadiska prinesú veľmi malú hodnotu.
Takže sa určite pýtajte na recenzie na –
O recenzie musíte zákazníkov požiadať priateľským spôsobom s jasným a stručným posolstvom. Nenapadnite ich alebo ich neobťažujte kvôli recenziám! Pamätajte, že opakované žiadosti o kontrolu znižujú vašu šancu získať recenziu. Urobte proces kontroly čo najjednoduchším a najjednoduchším.
Poďme sa pozrieť na niekoľko šikovných spôsobov, ako môžete požiadať zákazníkov o recenzie:
Mohlo by sa zdať, že recenzie sú prospešné len pre predajcu. Konštruktívna recenzia, či už negatívna alebo pozitívna, však môže byť prínosom aj pre spotrebiteľov. Ak zákazník v recenzii upozorní na chybu produktu, spoločnosť musí problém vyriešiť, aby sa k svojim zákazníkom dostala.
Vyjadrite svojim kupujúcim potrebu používateľskej recenzie. Povedzte im, ako vám recenzie môžu pomôcť poskytnúť im lepšie služby. Ľudia by sa vo všeobecnosti radi podelili o svoje názory, ak by ste sa ich len slušne spýtali.
Samotné slová môžu uzavrieť alebo porušiť dohodu. Váš postoj k zákazníkovi by nikdy nemal byť negatívny. A slová vyjadrujú najviac postojov. Takže musíte byť múdri pri používaní slov, aby ste povzbudili svojich recenzentov.
Nepôsobte na svojich zákazníkov príliš zúfalo ani príliš ľahostajne. Prejavujete zúfalstvo – váš zákazník o vás stráca záujem. Zniete bezstarostne – zákazníci by sa neobťažovali napísať vám ani riadok. Preto klaďte svojim žiadostiam o kontrolu správny dôraz.
Organické zhromažďovanie recenzií od zákazníkov je už ťažké. Pridajte do mixu komplikovaný systém hodnotenia a ešte viac znížite svoje šance na získanie recenzie.
Vaši zákazníci nebudú mať záujem napísať recenziu, ak máte príliš komplikovaný systém recenzií. Navrhnite teda interaktívny a ľahko použiteľný systém recenzií, aby ste získali čo najviac recenzií od kupujúcich.
Ak chcete svojich zákazníkov inšpirovať, aby o vás napísali recenziu, musíte sa s nimi najskôr spojiť. A aký je lepší spôsob, ako sa spojiť s niekým iným, ako komunikovať s nimi spôsobom, ktorý sa zdá byť skutočný a osobný?
S personalizovanými žiadosťami o recenziu nedostanete len recenziu; tiež si vybudujete večný vzťah , ktorý vám nabudúce prinesie recenziu bez toho, aby ste sa ho pýtali.
Namiesto generovania všeobecnej a šablónovej žiadosti o kontrolu napíšte vlastnú žiadosť o kontrolu. Môžete si na to najať odborníka na kreatívne písanie alebo freelancera a nechať ich, aby čarovali.
Jedným zo skvelých spôsobov, ako si udržať a vychovávať svojich zákazníkov, je posielanie následných e-mailov. Následný e-mail je e-mail, ktorý pošlete niekomu ako odpoveď na predajnú akciu, ktorú vykonal, alebo aby ste ho k tomu priviedli.
Nezabudnite teda svojim zákazníkom posielať následné e-maily. Ak je ručné vykonávanie príliš časovo náročné, zvážte použitie nástroja na automatizáciu marketingu.
Uviedli sme to už skôr a zopakujeme to znova – vyberte si správny čas a požiadajte o recenzie. Správne načasovanie žiadosti o kontrolu je kľúčové pre dosiahnutie očakávaného výsledku.
Zbierajte ovocie, kým ešte rastie! Prirodzene, zákazníci sú najviac ochotní písať recenzie, keď sú ešte v počiatočnej fáze záujmu. Pošlite žiadosť o kontrolu, kým sú ešte nadšení z nákupu.
Našou radou by bolo, aby ste neboli príliš skoro na to, aby ste požiadali o recenziu, aby ste vyzerali zúfalo, ani príliš neskoro, aby sa zákazník posunul od svojho pôvodného záujmu o váš produkt.
Súťaže v recenziách sa môžu zdať ako nápad, ktorý je pripravený. Bude to však fungovať skvele, ak to vyjde!
Môže sa uskutočniť súťaž o recenziu, kde najužitočnejšia recenzia ktoréhokoľvek z vašich produktov vyhrá cenu. Tento druh súťaže trvá obmedzený čas, čo v mysliach zákazníkov vytvára pocit naliehavosti napísať recenziu.
Funguje to ako kúzlo na relatívne rýchle zhromaždenie množstva recenzií bez veľkého úsilia.
V tejto ére socializácie cez internet sa ľudia vždy navzájom pýtajú na odporúčania. Zdá sa, že 92 % ľudí dôveruje online recenziám rovnako ako osobným odporúčaniam.
Preto sa vždy snažte zostať v kontakte so svojimi zákazníkmi prostredníctvom rôznych sociálnych médií. Vytvorte skupiny, stránky, odbery alebo kanály, aby ste boli vždy relevantní a čo najbližšie k svojim zákazníkom.
Zapojte svojich zákazníkov prostredníctvom sociálnych médií a povzbuďte ich, aby zdieľali svoje recenzie na váš produkt alebo značku.
Pravdepodobne poskytujete nejaký druh potvrdenia svojim zákazníkom, či už online alebo fyzicky. Vo faktúre je veľa miest, kam môžete vložiť malý odkaz pre zákazníka.
Do potvrdenky pridajte malú žiadosť o kontrolu primeranými slovami. Môže to zákazníkovi pripomenúť alebo ho podvedome ovplyvniť, aby napísal recenziu na produkt alebo službu.
Malá požiadavka ako „nezabudnite nás ohodnotiť“ alebo „zanechajte recenziu, ak sa vám páči naša služba“ môže znamenať veľa!
Jednoduchším, ale efektívnym spôsobom vyžiadania recenzií je požiadať zákazníka o recenziu osobne. Hoci to funguje najlepšie, ak ste miestna firma, návšteva seminárov a podobných miest, kde sa vaši zákazníci zvyčajne stretávajú, vám môže poskytnúť príležitosť požiadať svojich zákazníkov o recenzie.
Tento druh žiadosti o kontrolu pôsobí veľmi osobne a takmer vždy sa cení osobný prístup. Ale musíte byť obzvlášť opatrní pri spôsobe komunikácie s osobnou interakciou.
Pri žiadaní recenzií je dôležitým ukazovateľom miera otvorenia. Tu vyhráva SMS s neuveriteľnou mierou otvorenia 98 % . Táto takmer dokonalá miera otvorenia zaisťuje, že zákazník sa aspoň pozrie na vašu žiadosť o kontrolu. Ak je to dostatočne presvedčivé, možno len splnia vaše želanie a napíšu recenziu na váš produkt alebo značku!
Toto nie je taktika žiadosti o kontrolu, ale mohla by presvedčiť ostatných zákazníkov, aby napísali svoj vlastný názor a videli, že ostatní ľudia robia to isté. Ľudia radi sledujú trendy a prezentovanie existujúcich recenzií im ukazuje, že recenzie sú stále trendy. Nezabudnite preto prezentovať svoje recenzie na relevantných miestach.
Požiadajte o recenzie, keď sa zdá, že spokojnosť používateľov je na vrchole. Najlepší čas požiadať o recenzie je vtedy, keď už prejavili známky spokojnosti. Môže to byť náhly nárast frekvencie nákupu, pozitívne ústne vyjadrenie z internetových vlákien atď.
Ďalšou taktikou je počkať, kým zákazník dostane produkt a použije ho niekoľko dní. Odporúča sa dať zákazníkovi týždeň po obdržaní produktu.
Keď si napríklad niekto objedná na Cvaknito, zvyčajne mu dávame 3 od kedy mu príde tovar na to, aby tovar použil, kým ho požiadame o recenziu.
Pamätajte, že rovnako ako môžete meškať so žiadosťou o recenziu, je tiež možné, že budete príliš skoro žiadať o recenzie, ktoré môžu spôsobiť, že budete znieť príliš otravne. Poskytnite zákazníkom dostatok času, aby si vytvorili úplný názor na váš produkt alebo službu.
Môžu existovať rôzne miesta, kde sa môžete pochváliť svojimi recenziami, aby ste dosiahli maximálnu dostupnosť. Pozrime sa:
Zdvorilo. Toto je jediná odpoveď na túto otázku. Ak recenzia pozostáva z konštruktívnej kritiky, vezmite si ich na radu. Nedovoľte, aby sa vám do hlavy dostali náhodné reči; zdvorilo ich požiadajte, aby špecifikovali problém a pokúsili sa ho vyriešiť. Zdvorilosť je v tomto prípade najlepšou praxou. Pamätajte, že zdvorilosť plodí zdvorilosť.
Tu je niekoľko návrhov, ako reagovať na negatívne recenzie:
Ak o sťažnosti počujete prvýkrát, pozvite zákazníka, aby vás kontaktoval e-mailom alebo telefonicky, aby ste sa s ním mohli pokúsiť problém vyriešiť.
Recenzie môžu vašej firme pomôcť viacerými spôsobmi, než si dokážete predstaviť. Pomocou recenzií môžete prilákať nových zákazníkov, zvýšiť ich dôveru vo vašu značku a maximalizovať konverzie. Prijatie šikovných spôsobov získavania recenzií zákazníkov je teda jedným z najlepších rozhodnutí, aké kedy urobíte.
Dúfajme, že naše tipy na získanie recenzií vám pomôžu podporiť ďalšie recenzie zákazníkov. Ak vám vyhovuje nejaká konkrétna taktika, nezabudnite sa o ňu podeliť v sekcii komentárov nižšie!
Zdroj