9 spôsobov ako sa odlíšiť od konkurencie

Myslíte si, že sa budete odlišovať od svojich konkurentov tým, že budete postupovať podľa rovnakej obchodnej stratégie ako tá ich? Existujú tisíce firiem, ktoré ponúkajú rovnaké produkty alebo služby ako vy. Problémom však je, ako môžete dosiahnuť, aby sa vaša firma odlíšila od konkurencie? Čo ešte môžete urobiť pre svojich zákazníkov, aby si vybrali práve vás?

Ak chcete začať podnikať a bojíte sa o jeho prežitie alebo už podnikáte, ale neviete, ako obstáť voči konkurencii, pomôže vám táto infografika.

Poďme to podrobne preskúmať.

1. Odlíšte sa od ostatných

Ak chcete inovovať, prvá vec, ktorú by ste mali urobiť, je zamerať sa na to, aké ďalšie funkcie môžete pridať k svojim produktom alebo službám, ktoré už poskytujú iní.

Položte si otázku – Prečo by si ľudia vybrali práve váš podnik pred etablovanými a známymi značkami?

Ak musíte ponúknuť to isté ako ostatní, nebude existovať žiadny rozlišovací faktor. Nedostatok individuality alebo jedinečnosti je jedným z dôvodov, prečo mnohé podniky zlyhávajú. Vaša jedinečná individualita pritiahne pozornosť zákazníka smerom k vám.

2. Vynikajúci zákaznícky servis

Výskum HubSpot  uvádza, že 93 % zákazníkov má väčšiu pravdepodobnosť opätovného nákupu u spoločností, ktoré ponúkajú vynikajúce služby zákazníkom.

Zákazníci sú s väčšou pravdepodobnosťou klientmi firmy, ktorá poskytuje vynikajúcu zákaznícku podporu 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Je úplne nepravdivé, ak si niekto myslí, že podnik vyžaduje zákaznícky servis len na predaj. Vaši zákazníci budú potrebovať podporu aj potom, čo si od vás kúpia produkt alebo službu.

3. Spojte sa so svojimi zákazníkmi

Každý podnik hľadá stálu zákaznícku základňu; preto je nevyhnutné spojiť sa a začať komunikáciu s vašimi pravdepodobnými zákazníkmi a rovnako dôležité je zostať v kontakte aj s existujúcimi zákazníkmi.

Sociálne médiá sú skvelou platformou na to, aby ste zostali v kontakte so zákazníkmi. Okamžite odpovedajte na komentáre, pretože tým ukážete, že si ceníte ich myšlienky a návrhy. Ak je komentár negatívny, empaticky pochopte problém zákazníka a odpovedzte.

4. Identifikujte svoje publikum

Ak prevádzkujete obchod založený na službách a zameriavate sa na každého, potom v skutočnosti neslúžite nikomu. Pre podnikanie tohto typu je potrebné, aby ste zúžili cieľové publikum a zamerali sa na správne publikum.

Preto jasne definujte svoje cieľové publikum, aby ste nestrácali čas a úsilie na zákazníkov, ktorí nespadajú do oblasti vášho podnikania .

5. Držte sa toho, čo tvrdíte

Ponuka záruky priťahuje zákazníkov, ale musíte s ňou byť opatrní, nedávajte falošné sľuby, ak si už nie ste istí svojím potenciálom. Keď svoje záväzky nesplníte, zákazníci k vám stratia dôveru a vy stratíte aj lojálneho zákazníka.

Niekedy, keď sa vám nepodarí vyhovieť vašim nárokom, napríklad ak si nárokujete jednodňové doručenie a nie ste schopní to urobiť, potom je lepšie osloviť zákazníka a úprimne prijať svoju chybu. Existuje menšia šanca, že zákazník bude pokračovať vo vašich službách, ale ignorovanie a klamstvo stav ešte zhorší.

6. Predstavte hodnotné ponuky

Všetci sme oboznámení s mocou; má na nás slovo „PREDAJ“. Slová ako zľava, obmedzený, zaručený a zadarmo priťahujú zákazníkov. Poskytnite svojim zákazníkom hodnotné ponuky, ktoré nemôžu odmietnuť.

Vytvárajte hodnotné ponuky, z ktorých sa budú zákazníci tešiť, a zároveň zabezpečte, aby vaša firma stále dosahovala zisk.

7. Na cene záleží

Rovnako ako je dôležitá kvalita produktu alebo služby, je dôležitá aj hodnota za peniaze. Nejde o ponúkanie vašich produktov alebo služieb za nižšiu cenu ako u konkurencie, ale dôležité je: Stojí to za cenu?

Ak sú vaše služby také dobré ako u vašich konkurentov a ponúkate ich za lepšiu cenu, zákazníci z tejto ponuky nepustia.

8. Buďte inovatívni

Najlepším spôsobom, ako sa odlíšiť od ostatných a získať pozornosť, je objaviť alebo inovovať nové technológie, produkty alebo služby. Dôverujte svojim zamestnancom a dajte im šancu prísť s novými nápadmi.

Prideľte im výskumnú prácu, ktovie, či niekto nenavrhne geniálny nápad. Ak chcete byť inovatívni, musíte vyjsť zo svojej komfortnej zóny. V podnikaní by mala byť prítomná iskra pre učenie a objavovanie. Inovácia neznamená objavovanie. Môže to byť nápad, ktorý prináša niečo nové na stôl , čo pridáva hodnotu produktu alebo službe.

9. Zákon sociálnej príčiny

Podeliť sa trochu zo svojho zisku môže pomôcť veľa ľuďom, ktorí to potrebujú. Mnohé podniky začali venovať časť svojich príjmov na sociálne účely. Aj vďaka tomu sa zákazníci chcú k vám pripojiť k dobrej veci nákupom produktov z vašej firmy. 

Čo si myslíte o týchto tipoch? Napíšte dole v komentároch.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

    Dúfame, že ešte nechcete odísť...
    Vložte meno a e-mail nižšie a odoberajte novinky zo sveta marketingu!