Ako dosiahnuť, aby sa VÁŠ web stal virálnym ?
Seth Godin, slávny marketingový guru, raz povedal: „Nápady, ktoré sa šíria, vyhrávajú. V tom má pravdu, najmä na internete, kde sa webové stránky, ktoré sú s každým novým používateľom čoraz hodnotnejšie, môžu šíriť extrémne rýchlo.
Niektorým z najväčších a najúspešnejších webových stránok súčasnosti sa to presne stalo, pretože boli vo svojej podstate boli “vírusové”. Facebook a Twitter sú zrejmé príklady, ale menej populárne príklady zahŕňajú Hotmail, Zynga a TikTok.
Keď sa viralita robí správne, výsledkom je veľa registrácií a v konečnom dôsledku aj veľa príjmov.
Ale je tu kód na rozlúsknutie, nejaký druh nadprirodzeného umenia alebo vedy v celom procese ?
V tomto blogovom príspevku odhrniem oponu marketingu virálnych webových stránok a odstránim záhadu toho, ako to úspešne urobili iní a ako to dokážete aj vy!
- Preštudujte si, čo fungovalo v minulosti . Na začiatku tohto príspevku som spomenul Facebook, Twitter a niekoľko ďalších príkladov. Pozrite sa na stránky, kde nájdete vizuálny, podrobný prehľad, ktorý ukazuje tok pozvánok/registrácií všetkých najpopulárnejších služieb, ktoré sa virálne rozrástli o nových používateľov, ktorí pozývajú ďalších používateľov. Tiež neplánujte byť ďalším Facebookom. Namiesto toho buďte originálni, buďte iní. Facebook je Facebook, nie to, aký by mal byť váš produkt alebo služba.
- Naplánujte si svoju „vírusovú slučku“. Nakreslite kroky, ako sa viralita prejaví na vašom webe. Napríklad: osoba dostane pozvánku, klikne na odkaz, zaregistruje sa, importuje email známych, pozve priateľov atď. Produktový plánovač vám tiež umožňuje naplánovať si slučku vizuálne.
- Uistite sa, že existuje jasný stimul. Bez dobrého dôvodu na šírenie vašich webových stránok alebo obsahu nebude návštevnosť vašich webových stránok a počet registrácií rásť. Napríklad, ak píšete blog a váš obsah je pre cieľovú skupinu, ktorá ho číta, mimoriadne hodnotný a originálny, návštevníci použijú „tlačidlo zdieľať“, ktoré sa nachádza vedľa príspevku. Ale to nie je veľmi silný stimul na zdieľanie, aspoň nie taký silný ako v prípade Facebook. So službou Facebook sa služba stáva vo svojej podstate tým cennejšou, čím viac vašich priateľov alebo kontaktov ju používa. Preto musíte primäť svojich priateľov, aby sa prihlásili do služby, aby ste zvýšili jej hodnotu pre vás.
- Všetko je to o číslach. Neexistuje spôsob, ako zistiť, či sa vaša webová lokalita virálne rozrastá, pokiaľ nevenujete pozornosť rýchlosti, akou ľudia zdieľajú váš obsah alebo pozývajú na web ostatných. Jedným z odporúčaní je vypočítať „vírusový koeficient“. Toto je počet pozvánok odoslaných na jedného návštevníka vašej webovej lokality vynásobený mierou registrácie.
- Spresnite proces. Nakoniec, keď budete sledovať čísla a sledovať ľudí, ktorí zdieľajú alebo pozývajú ostatných na vašu stránku, pokračujte v experimentovaní s novými nápadmi. Pridaním alebo odstránením funkcií súvisiacich so zdieľaním, zmenou znenia vášho pozývacieho procesu alebo odstránením krokov z vírusovej slučky. Pri každej zmene sa vráťte a preštudujte si čísla a sledujte, či sa zvýšila alebo nezvýšila miera vírusových zdieľaní alebo registrácií.
Aké sú ďalšie tipy na to, aby sa váš blog alebo služba webu stala virálnou? Napíšte do komentára 🙂