Ako rozbehnúť eshop ? A prečo ?

Ako rozbehnúť eshop a prečo by ste sa o to mali vôbec usilovať ? Eshop alebo internetový obchod je určite jeden z najjednoduchších spôsobov ako začať na internete podnikať. Áno, určite sú aj iné formy a možno sa na nich dá zarobiť aj viac, ALE…eshop má niečo do seba 🙂 Má šmrnc.

Bitka – eshop vs. kamenný obchod

Eshop vs. klasický kamenný obchod

Kedže sám som majiteľom eshopu (Cvaknito.sk) a pracoval som v kamennej prevádzke a samozrejme mám aj kamošov či známych, ktorí majú kamenný obchod, myslím, že môžem to celkom slušne porovnať.

Náklady

V prvom rade sa poďme pobaviť o základe. O nákladoch. Eshop je v porovnaní s klasickou kamennou predajňou určite lacnejší na založenie. Jednoznačne. Taký shoptet či shopify ši woocomerce si spravíte v priebehu pár dní úplne free či za minimálne šuštáky (peniaze čo šuštia – papierové :)). Kamenný obchod Vás bude stať priestory, vybavenie.

Myslím si, že na úvod, ak človek začína, je to určite značný rozdieli v bugete, no aj kamenný obchod má samozrejme jednu hlavnú výhodu. Túto:

Zákazníci chodia do obchodu pridozene sami

Áno. Hovorte si čo chcete, ale ak si otvoríte parádny obchod na hlavnej ulici vs. spravíte parádny eshop, tak ak dáte OPEN na oboch, tak určite k Vám skôr niekto príde na hlavnej, ako do eshopu. To je jasné ako facka. Eshopu bude trvať mesiace dokedy sa vôbec “zalistuje” na googli. Kamenná predajňa už bude mať zisky.

Taký menší obchoďáčik 🙂

Nehovoriac o tom, že ak ste dobrý predajca, tak fyzicky na predajni viete človeku VÝRAZNE viac predať, ak Vám tam niekto príde ako v shope. Nemusíme sa vôbec baviť o tom, že sympatie hrajú rolu, kdežto na shope v podstate z 99% ani neviete, ako ten človek čo Vám to balí vyzerá.

Áno, môžeme si teda vyhodnotiť, že aj kamenný shop má niečo do seba. Preto obchod v nákupnom centre s dobrou obsluhou, kvalitným sortmimentom a dobrými cenami môže byť naozaj veľmi dobre zárobkový. Ak nieje koronka samozrejme.

Prečo teda rozbehnúť eshop ?

Ja stále rád hovorím, že eshop by si mal založiť človek, ktorý je aspoň v niečom v rámci toho celého biznis kolotoča dobrý alebo lepší ako konkurencia. Čo tým myslím ? Že nepríklad sa môžeme vrátiť späť k tej kamennej prevádzke – kde človek vie predávať. Ak si človek, ktorý vie predávať založí shop, nepôjde to jednoducho, ale ak niekoho dostane na telefón tak produkt predá. Bodka.

Ak viete robiť SEO, rozumiete sa do PPC reklám, viete programovať, robiť videá, či viete zaujímavo písať, či ste topka odborník v tom čo chcete predávať, potom Vám rozbeh pôjde určite ľahšie. Nie ľahko, ľahšie 🙂

Čo ak neviem nič z toho ?

Ak napríklad neviete ani predávať, ani SEO a toto “PPC či čo to je” ste teraz videli prvý krát, potom sú 2 možnosti:

  1. Máte fakt šialené odhodlanie (nemám na myslí, že lajkujete motivačné príspevky na FB :)) a snahou, úsilím, peniazmi sa to naučíte, vyškolíte, najmete ľudí na vytvorenie niečoho, čo Vy neviete aby to spravili za vás – POTOM je šanca, že to bude fungovať. Naozaj to ale zaberie veeeľa času a odhodlania. Ale fungovať to môže!
  2. Ak neviete nič z toho, ani sa nevyznáte v obore, ani nieste v niečom dobrý čo internetový obchod obnáša, potom je veľmi pravdepodobné, že projekt skončí.

Hovorím to preto, že mám 30. Nie kíl ale rokov 🙂 A videl som veľmi veľa dobrých nápadov skrachovať. Veľmi veľa. A to iba preto, že naozaj daný projekt nemal tzv. nosný pilier. Mne samému skrachovali 3 eshopy predtým, ako sa konečne jednému začalo dariť. Možno Vám hneď prvý zašľape a pôjde to ako nič – veď dúfam, že práve preto čítate tento web – aby to šľapalo 🙂

No samozrejme ani tak to nemusí výjsť. Nuž, ja to hovorím takto, na rovinu. Nechcem Vám tu poradiť nejakú zázračnú formulku, s ktorou to víde. Ale viem vám poradiť jedno…

Ako teda rozbehnúť eshop ?

Poviete si: no, v tomto článku som sa toho veľa nedozvedel, ešte ma ten martinský junák odradil 🙂 Nie nie. Teraz by som Vám chcel poradiť jednu vec, ktorá môže zmeniť projekt z neúspešného na úspešný.

Zamerajte sa na JEDNU vec

Jednu. Nie viac. Jednu. Ak ste dobrý v blogovaní, píšte. Ak vo videách, točte. Ak v SEO, zase píšte. Ak v PPC vzdelávajte sa. Ak v predaji, zdokonaľujte sa. Ak v ničom ? – vyberte si jednu vec a makajte! Na bomby! Proste dajte to tej jednej veci všetko. Pár týždňov, mesiacov, či rokov.

Ak by to malo byť SEO, tak googlite, kúpte si kurz, skúšajte, experimentujte, učte sa. Proste dajte do jednej veci všetko. Všetko čo to ide. A potom začnite blogovať o danej téme. Možno skúste blogovať pre niekoho. A potom rozbehnite svoj eshop.

Áno, stále nieje záruka v tomto narvatom poli eshopov, že uspejete, ALE už viete, že ste v niečom ste dobrý. Viete sa o niečo oprieť. Viete napísať dobrý článok a aj keď to potrvá, tak proste návštevnosť (aj návratnosť) príde. Potom prídu objednávky, potom ďalšie atď… Už sa vidíte na Bali čo ? 🙂 Tak ešte sa vráťte späť pár rokov a poďme makenzi!

A čo by mal obsahovať eshop, aby sa skutočne rozbehol ? Aké sú základné prvky úspešného shopu ? Aké konkrétne prvy mať na eshope, aby sa zvýšila šanca, že zákazník hneď nakúpi ? To sa dozviete v ďalšom článku.

Zatiaľ sa držate a buďte dobrý 🙂

Vložiť komentár

    Dúfame, že ešte nechcete odísť...
    Vložte meno a e-mail nižšie a odoberajte novinky zo sveta marketingu!