Ako zvýšiť návštevnosť nového eshopu

Takže máte zriadený nový eshop, ktorý vyzerá elegantne a je pripravený začať predávať!

Ale chýba tam len jedna hlavná zložka…

PREVÁDZKA! (ala návštevníci)

Teraz vám väčšina ľudí pravdepodobne povie, že existujú iba  DVA spôsoby  , ako zvýšiť návštevnosť nového e-shopu: 

Platená reklama alebo  SEO pre e-shopy.

ALE…

Existuje tretia možnosť, o ktorej ľudia nehovoria…

A táto možnosť môže byť nevyhnutná, ak nemáte rozpočet na počiatočné investície do SEO a PPC a nemáte ani technické schopnosti alebo ochotu učiť sa!

Dôvod, prečo to však väčšina ľudí nerobí – je ten, že to vyžaduje tvrdú prácu alebo aspoň odhodlanie !

Ak ste stále so mnou a ste odhodlaní rásť, tu je…

Veľa ľudí na fotke
Veľa ľudí na fotke

Budovanie angažovaného publika

Teraz len aby bolo jasno…

Neznamená to kupovať si sledovateľov alebo robiť hlúpe techniky sledovania, zrušenia sledovania na Instagrame…

Hovorím o manuálnej práci budovania vzťahov.

Či už je to prostredníctvom stránky, skupiny na Facebooku, kanála YouTube alebo akéhokoľvek iného kanála, namiesto jednoduchého propagovania môžete dať HODNOTU publiku.

Bláznivá vec je, že väčšina z vás, ktorí to čítate, bude mať UŽ v rámci vašej existujúcej siete stovky príjemných zákazníkov pripravených na nákup.

Len to ešte nevieš!

Pamätajte, že to, že niekto neinteraguje s vaším obsahom, neznamená, že sa nezaujíma o to, čo robíte!

Možno to jednoducho nevidia kvôli algoritmu, alebo sa možno len príliš boja urobiť prvý krok!

6 spôsobov, ako začať generovať návštevnosť vášho elektronického obchodu od začiatku

Tu je len niekoľko nápadov, ako začať zvyšovať návštevnosť vášho e-shopu a odomknúť skryté zisky vo vašom podnikaní:

1. Využitie vašej existujúcej siete na zvýšenie návštevnosti vašej webovej stránky elektronického obchodu

Začnite jednotlivo oslovovať VŠETKÝCH svojich existujúcich sledovateľov, spojení, priateľov a odberateľov e-mailov.

Spoznajte ich, dajte im vedieť, na čom ste a opýtajte sa, či nepoznajú niekoho, koho by mohlo zaujímať to, čo predávate.

2. Začnite nadväzovať kontakty a dávať hodnotu v skupinách a fórach, ktoré UŽ obsahujú vášho ideálneho zákazníka

Začnite sa stretávať v skupinách na Facebooku týkajúcich sa vášho produktu/služby/odvetvia, pridávajte hodnotu a budujte vzťahy s členmi.

Uistite sa, že váš profil je prepojený s vašou obchodnou stránkou/webom, pretože akonáhle si začnete budovať reputáciu, ľudia sa o vás začnú zaujímať a preveria, čo robíte.

3. Dotknite sa publika svojich konkurentov a začnite zvyšovať návštevnosť svojich vlastných stránok sociálnych médií a webovej lokality

Začnite si vo svojom priestore prechádzať jednotlivých FOLLOWEROV iných spoločností a značiek alebo tých, ktorí predávajú podobný produkt.

Pozrite si profily ich sledovateľov jednotlivo a začnite sa zaoberať ich príspevkami. Nehovorím o hlúpych komentároch robotov, ako je „skvelý príspevok“, ale o skutočných zmysluplných komentároch, ktoré vám pomôžu vyniknúť.

Keď prejavíte skutočný záujem o druhých, začnú sa zaujímať o vás. Opäť sa uistite, že webová stránka vašej spoločnosti je prepojená s vaším profilom, aby sa ľudia mohli preklikať.

4. Začnite premieňať sledovateľov na fanúšikov a fanúšikov na zákazníkov

Ak už máte sledovateľov na platformách sociálnych médií, ako je Instagram, začnite prechádzať všetkých týchto sledovateľov jednotlivo a pošlite im DM (súkromnú správu).

Poďakujte im, že vás sledujú, a snažte sa ich spoznať. Budete prekvapení, ako efektívne to môže byť pre generovanie návštevnosti a predaja.

5. Vytvorte evergreen článok, ktoré možno znova a znova použiť na zvýšenie návštevnosti vašich webových stránok 

Vytvorte základný obsah blogu, ktorý súvisí s vaším e-shopom a produktmi, ktoré predávate…

Napríklad, ak prevádzkujete obchod so zdravou výživou; možno vytvorte niečo ako „ 5 zdravotných hackov, ktoré potrebujete vedieť v roku 2023 a neskôr“ .

Potom vyhľadajte fóra, skupiny na Facebooku a ďalšie médiá v oblasti zdravia a začnite prispievať do komunity a prinášať hodnotu.

Nielen spamujte svoj odkaz, ale hľadajte miesta, kde môže byť relevantné niekoho naň nasmerovať. Napríklad, ak sa niekto sťažuje na určité zdravotné problémy, ktoré rieši váš blog, môže to byť skvelá príležitosť na prepojenie s ním. 

6. Využitie mikroinfluencerov na rast vášho eshopu

Keď ľuďom spomínam influencerov, prvé, čo zvyčajne vidia, sú znaky eura! 💰💰💰

Influencer marketing však nemusí byť drahý, najmä, keď môžete osloviť vášnivých mikroinfluencerov.

Mikroinfluencer je zvyčajne každý, kto má 1 000 až 5000 sledovateľov. Zistíte, že mnohí z týchto influencerov v počiatočných fázach budú radi, keď si dajú zadarmo od značiek a podelia sa o svoje myšlienky, reakcie alebo spätnú väzbu so svojimi sledovateľmi.

Na druhej strane väčší influenceri si často účtujú vysoké poplatky za sponzorský alebo propagačný obsah.

Iróniou je, že mikro-influencery môžu skutočne produkovať lepšie výsledky, pretože majú tendenciu mať skutočnejších a angažovanejších sledovateľov. Takže ak ste na správnom trhu, môže to byť fenomenálny spôsob rastu vašej značky za nízke alebo žiadne náklady.

Príkladom môže byť obchod s koláčikmi, ktorý oslovuje množstvo blogerov a influencerov s jedlom a životným štýlom a ponúka im bezplatnú tortu na mieru, o ktorú sa môžu podeliť s publikom TISÍCKY hladných krkov (začínajú vidieť silu v toto?).

Veď kto by nechcel tortu na mieru zadarmo!

influence robia dobrú návštevnosť

Spravujte svoj čas a zdroje pre predaj a marketing

Ľudia často hovoria, že tieto metódy sú príliš časovo náročné…

A pozri, raz príde čas, kedy to nebude možné urobiť jediný deň.

Ale realita je taká, že 90% ľudí tam ešte nie je.

A tí istí ľudia, ktorí hovoria, že ich čas je príliš cenný; tráviť roky poskakovaním, vždy hľadaním najnovšieho marketingového hacku alebo tajnej stratégie na úžasné zvýšenie návštevnosti e-shopu…

Napriek tomu nikdy nedosiahnete skutočnú návštevnosť 🙄

Všetci sme tam boli!

Ale ako o tom hovorí Michael Masterston vo svojej knihe – kým nedosiahnete 1 MILION tržieb, vaše hlavné zameranie a priorita musí byť na zvýšenie návštevnosti a generovanie predaja.

Inými slovami, 80 % vášho času by sa malo venovať predaju a marketingovým aktivitám – 20 % pripadá na všetko ostatné.

V opačnom prípade čoskoro zistíte, že sa rok čo rok trápite s tým, že zarobíte dosť na to, aby ste si vystačili, pričom nikdy nezískate toľko, koľko potrebujete alebo si zaslúžite.

Je však až príliš jednoduché nechať sa vtiahnuť do každodenného správcu a iných činností, ktoré tieto čísla obrátia a uviaznu v nekonečnom cykle.

Urobte všetko preto, aby ste sa tomu vyhli!

Zistíte to aj tak, že použijete tento manuálny prístup a strávite čas na interakciu s ľuďmi jeden na jedného tým, že budete aktívne chodiť tam, kde sú vaši zákazníci.

Nielenže začne prichádzať návštevnosť…

Začnete si však budovať ANGAŽOVANÉ sledovanie ľudí, ktorí budú aktívne zdieľať a propagovať váš obsah.

Predstavte si, že máte vlastný marketingový tím, ktorý za vás propaguje podnikanie… ZADARMO!

A aj keď niektorí z nich od vás nikdy nekúpia; vybudovanie zaujatého publika, ako je toto, vám pomôže organicky posilniť vašu značku a začať časom zvyšovať návštevnosť a viditeľnosť.

Toto je skutočný zložený efekt budovania publika.

Kedy začať používať SEO a platenú reklamu pre váš e-shop

Keď si vytvoríte počiatočnú príťažlivosť svojho publika a každý mesiac generujete konzistentné ziskové predaje zo svojej webovej stránky elektronického obchodu, je čas začať znovu investovať časť týchto ziskov do stratégie SEO alebo platenej reklamy, aby ste svoje výsledky skutočne posunuli na vyššiu úroveň! 📈 

Teraz je rad na vás, aby ste ešte dnes zvýšili návštevnosť svojho e-shopu

Ak budete vytrvalo postupovať podľa týchto krokov a zároveň budete mať svojho zákazníka vždy v popredí; budete na dobrej ceste k zvýšeniu návštevnosti a zároveň si vybudujete zanietenú komunitu fanúšikov.

Zdroj

Vložiť komentár

    Dúfame, že ešte nechcete odísť...
    Vložte meno a e-mail nižšie a odoberajte novinky zo sveta marketingu!