Čo je priamy marketing?

Priamy marketing je propagačná metóda, ktorá zahŕňa prezentáciu informácií o vašej spoločnosti, produkte alebo službe vášmu cieľovému zákazníkovi bez použitia reklamného sprostredkovateľa. Je to cielená forma marketingu, ktorá predstavuje informácie potenciálneho záujmu pre spotrebiteľa, ktorý bol určený ako pravdepodobný kupujúci.

Predplatiteľom časopisov pre tínedžerov sa napríklad môžu na Facebooku zobrazovať reklamy na lieky proti akné, ktoré pravdepodobne budú potrebovať vzhľadom na svoj vek. Alebo všetci členovia bežeckej komunity môžu dostať e-mailovú akciu ponúkajúcu špeciálne ceny na bežeckú výbavu. Súčasní obyvatelia Bratislavy môžu dostať leták oznamujúci príchod nového supermarketu do ich oblasti. 

Čo je priamy marketing?

Formy priameho marketingu

Bežné formy priameho marketingu zahŕňajú:

  • Brožúry
  • Katalógy
  • Bulletiny
  • Pohľadnice
  • Kupóny
  • E-maily
  • Cielené online grafické reklamy
  • Hovory
  • Textové správy

Cieľ priameho marketingu

Zatiaľ čo niektoré marketingové techniky majú za cieľ zvýšiť povedomie alebo vzdelávať trhy o produktoch alebo službách spoločnosti, jediným cieľom priameho marketingu je presvedčiť príjemcu, aby konal. Hoci konečným cieľom je predaj, niektorí zákazníci nebudú pripravení na nákup na mieste. Ale môžu:

  • Navštíviť webovú stránku
  • Pre viac informácií volať
  • Vrátiť zásielku so žiadosťou o cenovú ponuku
  • Získať ich meno a e-mailovú adresu
  • Urobiť nákup

Výhody priameho marketingu

Na rozdiel od masovej reklamy, ktorá je prezentovaná všetkým, je priamy marketing prezentovaný iba ľuďom, ktorí majú podozrenie, že majú záujem alebo potrebu o produkt vašej spoločnosti, na základe zhromaždených informácií.

Napríklad absolventom knižného klubu môže byť zaslaný e-mail s oznámením o novej knihy, ktorá bola vypredaná a teraz je dostupná. Iba ľudia, ktorí majú radi knihy, ich kamoši, prípadne rodičia budú mať pravdepodobne záujem vlastniť takýto kus knihy, takže obmedzením toho, kto dostane oznámenie, výrobca šetrí peniaze na distribučných nákladoch a zvyšuje šance, že osloví ľudí, ktorí by mohli uskutočniť nákup.

Ďalšie dôvody, prečo je priamy marketing úspešnejší, sú:

  • Môžete urobiť správu osobnou, aby mal príjemca pocit, že je určená práve pre neho
  • Je nákladovo efektívnejšie uvádzať na trh kupujúcim, u ktorých sa zistilo, že pravdepodobne nakúpia
  • Má vyššiu návratnosť investícií, pretože pravdepodobnosť predaja cieľovému zoznamu zákazníkov je na začiatku vyššia.
  • Je to merateľné. Priamy marketing využíva množstvo vstavaných spôsobov sledovania úspešnosti každej kampane, čo vám umožňuje zlepšovať sa s každým e-mailom alebo e-mailovým cyklom.
priamy marketing - formy priameho marketingu
priamy marketing – formy priameho marketingu

Časté otázky o priamom marketingu

Čo si mám vysvetliť pod priamym marketingom?

Priamy marketing je typ marketingu, ktorý zahŕňa priamu komunikáciu so zákazníkmi a potenciálnymi zákazníkmi s cieľom propagovať produkty a služby. Priamy marketing možno vykonávať rôznymi spôsobmi, vrátane e-mailu, textových správ, katalógov, telefonátov a priamej pošty.

Čo je priamy marketing a príklad?

Priamy marketing je forma reklamy, ktorá zahŕňa priame oznámenie marketingovej správy potenciálnemu zákazníkovi, zvyčajne prostredníctvom pošty, e-mailu, telemarketingu alebo návštevy od dverí k dverám. Príklady priameho marketingu zahŕňajú zásielkové katalógy, letáky, pohľadnice, kupóny a podomový predaj.

Aké sú 4 hlavné typy priameho marketingu?

  • E-mailový marketing: Odosielanie propagačných akcií, bulletinov a iných správ na zoznam kontaktov prostredníctvom e-mailu.
  • Mobilný marketing: Oslovenie spotrebiteľov prostredníctvom textových správ SMS, mobilných aplikácií a iných mobilných technológií.
  • Marketing sociálnych médií: Používanie platforiem sociálnych médií, ako sú Twitter, Facebook a Instagram na propagáciu produktov a služieb.
  • Direct poštou: Zasielanie propagačných materiálov priamo poštou.

Aké sú tri príklady priameho marketingu?

  • E-mailový marketing: Odosielanie propagačných správ, špeciálnych ponúk a iných informácií existujúcemu alebo potenciálnemu zákazníkovi prostredníctvom e-mailu.
  • Direct Mail: Zasielanie reklamných zásielok, katalógov, brožúr a iných materiálov existujúcim alebo potenciálnym zákazníkom.
  • Telemarketing: Telefonovanie existujúcim alebo potenciálnym zákazníkom na propagáciu produktov alebo služieb.
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

    Dúfame, že ešte nechcete odísť...
    Vložte meno a e-mail nižšie a odoberajte novinky zo sveta marketingu!