Priamy marketing je propagačná metóda, ktorá zahŕňa prezentáciu informácií o vašej spoločnosti, produkte alebo službe vášmu cieľovému zákazníkovi bez použitia reklamného sprostredkovateľa. Je to cielená forma marketingu, ktorá predstavuje informácie potenciálneho záujmu pre spotrebiteľa, ktorý bol určený ako pravdepodobný kupujúci.
Predplatiteľom časopisov pre tínedžerov sa napríklad môžu na Facebooku zobrazovať reklamy na lieky proti akné, ktoré pravdepodobne budú potrebovať vzhľadom na svoj vek. Alebo všetci členovia bežeckej komunity môžu dostať e-mailovú akciu ponúkajúcu špeciálne ceny na bežeckú výbavu. Súčasní obyvatelia Bratislavy môžu dostať leták oznamujúci príchod nového supermarketu do ich oblasti.
Bežné formy priameho marketingu zahŕňajú:
Zatiaľ čo niektoré marketingové techniky majú za cieľ zvýšiť povedomie alebo vzdelávať trhy o produktoch alebo službách spoločnosti, jediným cieľom priameho marketingu je presvedčiť príjemcu, aby konal. Hoci konečným cieľom je predaj, niektorí zákazníci nebudú pripravení na nákup na mieste. Ale môžu:
Na rozdiel od masovej reklamy, ktorá je prezentovaná všetkým, je priamy marketing prezentovaný iba ľuďom, ktorí majú podozrenie, že majú záujem alebo potrebu o produkt vašej spoločnosti, na základe zhromaždených informácií.
Napríklad absolventom knižného klubu môže byť zaslaný e-mail s oznámením o novej knihy, ktorá bola vypredaná a teraz je dostupná. Iba ľudia, ktorí majú radi knihy, ich kamoši, prípadne rodičia budú mať pravdepodobne záujem vlastniť takýto kus knihy, takže obmedzením toho, kto dostane oznámenie, výrobca šetrí peniaze na distribučných nákladoch a zvyšuje šance, že osloví ľudí, ktorí by mohli uskutočniť nákup.
Ďalšie dôvody, prečo je priamy marketing úspešnejší, sú:
Priamy marketing je typ marketingu, ktorý zahŕňa priamu komunikáciu so zákazníkmi a potenciálnymi zákazníkmi s cieľom propagovať produkty a služby. Priamy marketing možno vykonávať rôznymi spôsobmi, vrátane e-mailu, textových správ, katalógov, telefonátov a priamej pošty.
Priamy marketing je forma reklamy, ktorá zahŕňa priame oznámenie marketingovej správy potenciálnemu zákazníkovi, zvyčajne prostredníctvom pošty, e-mailu, telemarketingu alebo návštevy od dverí k dverám. Príklady priameho marketingu zahŕňajú zásielkové katalógy, letáky, pohľadnice, kupóny a podomový predaj.