Čo robí influencer ?

Čo vlastne robí ten influencer? Minule sme ich zhejtovali a teraz im zase nedáme pokoj a zisťujeme, čo vlastne robia? No nie je to úplne tak 🙂 Ale povieme si odborný aj náš (subjektívny) pohľad.

Poďme začať tým odborným. Nech sa javíme ako ťažkí odborníci z fachu, keď použijeme odborné frázy 🙂

nahrávanie videa za počítačom

Profi výklad – čo robí ten influencer ?

Influencer je osoba, ktorá má vplyv na ostatných, najmä na svojich nasledovníkov v sociálnych médiách, blogoch alebo videách na YouTube. Influenceri zvyčajne budujú veľkú základňu nasledovníkov tým, že zdieľajú zaujímavý obsah, ako sú fotky, videá alebo blogové príspevky o konkrétnych tématách, ktoré zaujmú ich publikum.

Influenceri môžu spolupracovať s rôznymi značkami a podnikmi, aby vytvárali reklamné kampane pre ich produkty alebo služby. Tieto kampane môžu zahŕňať zdieľanie sponzorovaného obsahu, ako sú fotky alebo videá, ktoré obsahujú produkt značky alebo služby, ktoré chcú propagovať.

Influenceri môžu byť aktívni v rôznych oblastiach, ako sú móda, krása, cestovanie, zdravie, výživa, fitness, kuchyňa, a mnoho ďalších. Ich cieľom je udržiavať si a rozširovať svoju základňu fanúšikov tým, že zdieľajú zaujímavý a relevantný obsah, ktorý zaujme ich publikum a získa pre nich dôveru a lojalitu.

nahrávanie podcastu - monetico

Náš výklad – čo robí ten influencer ?

Nebojte sa, dnes naozaj nebudeme hejtovať. A ani sme to nikdy nemali v pláne, ak to niekedy tak vyznelo. Lebo tak, ako pár rokov dozadu sa živili showbiznisom len hviezdi, dnes to vďaka technológiám a mobilu v ruke môže takmer každý.

Hovorím „takmer“, lebo určite to nie je pre každého. Každý síce môže zdieľať, písať, natáčať… ale nie každému to pôjde. A už vôbec nie každý z toho musí zarábať. Tiež by sme chceli podotknúť, že ak sa tomu venujete naplno, môže to byť naozaj celkom makačka.

Inak povedané – do všetkého, v čom chcete byť dobrí, musíte obetovať svoj čas. Či to je písanie týchto článkov, či to je publikácia na Insta či FB alebo na „novom“ Tik-Toku. Všade si to vyžaduje aspoň trošku času a nasedenia.

A to najdôležitejšie…váš obsah musí aj niekoho baviť. Tu by som zastal. Influencer musí publikovať obsah, ktorý baví ľudí. Áno, každý máme vlastný názor čo je „normálne“ a čo by už ľudia robiť nemali, no bohužiaľ nesúdime to my, ale algoritmus danej aplikácie.

Preto môžeme vidieť úspešných influencerov, ktorí z vášho pohľadu (a často aj z nášho) môžu tvoriť úplne primitívny obsah. Ich dosahy sú ale obrovské. Rovnako môžeme vidieť obrovské dosahy aj pri zaujímavejších témach. Čiže nie je to ani na tom, či sa páči vám alebo nám, ale hlavne či sa páči jeho danej klientele.

Ak to daný človek trafí a naozaj klepne klinček po hlavičke, potom jeho dosahy môžu byť obrovské. A tým sa dostávame k jadru: Veľký dosah = ľudia si vás všímajú = prichádzajú ponuky na spoluprácu = peniaze za to, čo robíte.

Ak toto všetko robí influencer správne, potom sa môže živiť tým, že naozaj pridáva z mobilu rôzne fotografie alebo videá a zarába si viac, ako priemerný človek, ktorý pracuje 8 hodín 5 dní v týždni.

Tým samozrejme nechceme povedať, že by to mal robiť každý. A tým to ukončíme, lebo o tom bude samostatný článok.

Tak čo, páčil sa vám článok? Ak áno, napíšte komentár alebo dajte lajčík 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

    Dúfame, že ešte nechcete odísť...
    Vložte meno a e-mail nižšie a odoberajte novinky zo sveta marketingu!