Influencery – osobné skúsenosti

Nie je shopík ako shopík. Nie je firma ako firma. A nie je influencer ako influencer.

Áno, ak chcete mať dobrého influencera, ktorý by vás reálne aj propagoval, je to klišé – ale je dobré si ho dobre vybrať.

Keď sme ešte vlastnili eshop Cvaknito, tak sme spolupracovali s rôznymi influencermi. Medzi najznámejších určite patrí Martina Grešová, Veronika Rajek či Tina Hederová.

To sú tí známi, na ktorých si spomeniem…

Reálne ich bolo možno niečo medzi 20-30.

Nie veľa, ale zase ani málo, aby sme mali skúsenosť. Hlavne, ak spolupracujete s influencermi, ktorí majú rôzne veľkosti publika.

Aby som to objasnil, tak napríklad sme mali publiká od 3000 do 100 000+ followerov.

Títo ľudia samozrejme dnes majú oveľa väčšie publiká, ale keďže je Instagram “mladý”, vtedy to bolo celkom dosť.

V každom prípade – a čo je dôležité, je ako si vybrať správneho influencera pre spoluprácu.

V prvom rade – a to asi čakať nebudete – ale nachystajte si s nimi zmluvu.

Nie, nerobte to na dobré slovo. To potom radšej choďte na kontakty a pošlite produkt nám.

Vážne.

Bez mluvy do toho nechoďte!

Akýkoľvek dobrý a ušľachtilý zámer môžu ľudia mať, stačí, že sa zle zobudia a je po “kamarátstve”.

Áno, sú aj takí, u ktorých to nie je treba, ALE…

Chcete to riskovať ?

Je to taká obrana voči obom stranám, ale hlavne voči vám.

V druhom rade – vyberte si influencera, s ktorým sa aspoň trochu cítite na jednej vlne.

Áno, veľmi dôležité je, aby sa vám profil influencera páčil – aspoň trochu.

Predpokladám, že vy, čo čítate tento profil nie ste zo spoločnosti GymBeam a nevyberáte človeka len na základe nejakých skúseností a tabuliek.

Ani my to tak nerobili, my tiež neboli z GymBeam 🙂

Ale vybrať si influencera, čí profil sa vám aspoň trochu páči, alebo vidíte, že by na ňom vedel propagovať vaše produkty či služby, to určite viete.

A v poslednom rade – pozrite sa, koľko už tento človek propaguje a čo propaguje.

Ak predávate kosačky, vyberiete si influencéra, ktorý je fitnesskou, tak asi ťažko vám bude propagovať kosačky v telocvični…

Áno, budete mať 3XS legíny a môžno niekoho zaujme… ale iste nie vašich zákazníkov…

Na toto dajte bacha!!

Budú to pre vás vyhodené peniaze!

Ak predávate kosačky, tak ideálne spolupracovať s niekým, kto strihá ploty alebo je záhradník. Aj keď nemá na sebe 3XS legíny a výstrih po kolená a už vôbec nemá 5000 lajkov na fotke…

ALE TENTO ČLOVEK zaujme VAŠE publikum!

Tento človek predá váš produkt. 

Tento človek vám prinesie peniaze – a to je to, prečo to robíte, či?

Či kvôli dobrému pocitu ? 🙂

Pri influencerech je veľmi dôležitá kvalita, nie kvantita.

Záhradník s 3000 followermi, bude mať 100% väčšiu pridanú hodnotu PRE VÁS, ako fitnesska.

To si môžete byť istí!

A to je všetko.

A predsa ešte jeden tip na záver, ktorí vám ušetrí plllno peňazí – najlepšie ak vám influencere napíšu sami, nie vy im!

Držte sa.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

    Dúfame, že ešte nechcete odísť...
    Vložte meno a e-mail nižšie a odoberajte novinky zo sveta marketingu!