Influencery – osobné skúsenosti
Nie je shopík ako shopík. Nie je firma ako firma. A nie je influencer ako influencer.
Áno, ak chcete mať dobrého influencera, ktorý by vás reálne aj propagoval, je to klišé – ale je dobré si ho dobre vybrať.
Keď sme ešte vlastnili eshop Cvaknito, tak sme spolupracovali s rôznymi influencermi. Medzi najznámejších určite patrí Martina Grešová, Veronika Rajek či Tina Hederová.
To sú tí známi, na ktorých si spomeniem…
Reálne ich bolo možno niečo medzi 20-30.
Nie veľa, ale zase ani málo, aby sme mali skúsenosť. Hlavne, ak spolupracujete s influencermi, ktorí majú rôzne veľkosti publika.
Aby som to objasnil, tak napríklad sme mali publiká od 3000 do 100 000+ followerov.
Títo ľudia samozrejme dnes majú oveľa väčšie publiká, ale keďže je Instagram “mladý”, vtedy to bolo celkom dosť.
V každom prípade – a čo je dôležité, je ako si vybrať správneho influencera pre spoluprácu.
V prvom rade – a to asi čakať nebudete – ale nachystajte si s nimi zmluvu.
Nie, nerobte to na dobré slovo. To potom radšej choďte na kontakty a pošlite produkt nám.
Vážne.
Bez mluvy do toho nechoďte!
Akýkoľvek dobrý a ušľachtilý zámer môžu ľudia mať, stačí, že sa zle zobudia a je po “kamarátstve”.
Áno, sú aj takí, u ktorých to nie je treba, ALE…
Chcete to riskovať ?
Je to taká obrana voči obom stranám, ale hlavne voči vám.
V druhom rade – vyberte si influencera, s ktorým sa aspoň trochu cítite na jednej vlne.
Áno, veľmi dôležité je, aby sa vám profil influencera páčil – aspoň trochu.
Predpokladám, že vy, čo čítate tento profil nie ste zo spoločnosti GymBeam a nevyberáte človeka len na základe nejakých skúseností a tabuliek.
Ani my to tak nerobili, my tiež neboli z GymBeam 🙂
Ale vybrať si influencera, čí profil sa vám aspoň trochu páči, alebo vidíte, že by na ňom vedel propagovať vaše produkty či služby, to určite viete.
A v poslednom rade – pozrite sa, koľko už tento človek propaguje a čo propaguje.
Ak predávate kosačky, vyberiete si influencéra, ktorý je fitnesskou, tak asi ťažko vám bude propagovať kosačky v telocvični…
Áno, budete mať 3XS legíny a môžno niekoho zaujme… ale iste nie vašich zákazníkov…
Na toto dajte bacha!!
Budú to pre vás vyhodené peniaze!
Ak predávate kosačky, tak ideálne spolupracovať s niekým, kto strihá ploty alebo je záhradník. Aj keď nemá na sebe 3XS legíny a výstrih po kolená a už vôbec nemá 5000 lajkov na fotke…
ALE TENTO ČLOVEK zaujme VAŠE publikum!
Tento človek predá váš produkt.
Tento človek vám prinesie peniaze – a to je to, prečo to robíte, či?
Či kvôli dobrému pocitu ? 🙂
Pri influencerech je veľmi dôležitá kvalita, nie kvantita.
Záhradník s 3000 followermi, bude mať 100% väčšiu pridanú hodnotu PRE VÁS, ako fitnesska.
To si môžete byť istí!
A to je všetko.
A predsa ešte jeden tip na záver, ktorí vám ušetrí plllno peňazí – najlepšie ak vám influencere napíšu sami, nie vy im!
Držte sa.