Používanie animácií vstupnej stránky na zvýšenie konverzií

Vstupné stránky môžu byť mimoriadne efektívne, pokiaľ ide o generovanie potenciálnych zákazníkov pre vašu firmu.

Mali by ste však zachovať jednoduchý dizajn vstupnej stránky alebo by ste mali použiť animácie vstupnej stránky?

Presne o tom budeme dnes diskutovať…

Čo je vstupná stránka?

Vstupná stránka je webová stránka navrhnutá s ohľadom na jediný cieľ – konverzie.

Týmto cieľom konverzie môže byť čokoľvek, ale vstupné stránky vo všeobecnosti spadajú do jednej z týchto dvoch kategórií:

  1. Vstupné stránky na generovanie potenciálnych zákazníkov sú navrhnuté tak, aby premenili návštevníkov stránky na potenciálnych zákazníkov tým, že ich presvedčia, aby vám poskytli svoje kontaktné údaje (zvyčajne buď iba svoju e-mailovú adresu alebo meno a e-mailovú adresu).
  2. Predajné vstupné stránky sú navrhnuté tak, aby premenili návštevníkov stránky na platiacich zákazníkov tým, že ich presvedčia, aby si kúpili váš produkt alebo službu.

Teoreticky sú vstupné stránky na generovanie potenciálnych zákazníkov aj vstupné stránky predaja.

Avšak v praxi, keď ľudia používajú výraz „vstupná stránka“, zvyčajne majú na mysli vstupné stránky na generovanie potenciálnych zákazníkov.

Preto sa v tomto článku zameriame výlučne na diskusiu o animáciách vstupných stránok v kontexte vstupných stránok na generovanie potenciálnych zákazníkov.

Čo sú to animácie vstupnej stránky?

Animácie vstupnej stránky sú rôzne animované efekty, ktoré môžete použiť na svojej vstupnej stránke.

Animácie môžete na svoju vstupnú stránku pridať pomocou nástroja na tvorbu vstupnej stránky, ktorý má túto funkciu, alebo si najať webového dizajnéra, aby vytvoril animácie od začiatku.

Aké sú osvedčené postupy animácie vstupnej stránky?

Tu je niekoľko vecí, ktoré by ste mali mať na pamäti, ak zvažujete pridanie animácií na svoju vstupnú stránku:

  • Uistite sa, že animácie neodvádzajú pozornosť od cieľa konverzie. Vstupná stránka je podľa definície webová stránka navrhnutá s ohľadom na jediný cieľ konverzie, takže všetko, čo odvádza pozornosť návštevníka od vykonania akcie, ktorú chcete, aby vykonal, musí odísť. To zahŕňa animácie vstupnej stránky. Nezáleží na tom, aká cool je animácia, ak je príliš rušivá, nemali by ste ju používať.
  • Nepridávajte príliš veľa animácií, pretože to môže byť pre návštevníka zdrvujúce. Ľudské oko je automaticky priťahované k animovaným prvkom na stránke, takže ak máte veľa z nich, ktoré sa prehrávajú v rovnakom čase, návštevníka to pravdepodobne nielen rozptýli, ale aj spôsobí, že sa bude cítiť ohromený. A viete, čo ľudia robia, keď sa cítia preťažení? Odchádzajú. Neodtláčajte preto potenciálnych zákazníkov tým, že máte na vstupnej stránke príliš veľa zvončekov a píšťaliek!
  • Animácie vždy otestujte A/B a až potom sa stanú trvalou súčasťou vašej vstupnej stránky. Nikdy nemôžete vedieť, ako nový prvok stránky ovplyvní mieru konverzie danej stránky, kým ju neotestujete. Preto by ste mali každú novú animáciu vždy A/B otestovať, aby ste sa uistili, že neznižuje mieru konverzie vašej vstupnej stránky. Niekedy sa animácie, ktoré vyzerajú úžasne, ukážu ako katastrofálne pre konverzie!

Odporúčame tiež používať osvedčené šablóny vstupných stránok s vysokou mierou konverzie, kedykoľvek je to možné, ak nemáte žiadne predchádzajúce skúsenosti s navrhovaním vstupných stránok.

Pomôže vám to zaistiť, že dizajn vašej vstupnej stránky bude v súlade s osvedčenými postupmi optimalizácie miery konverzie.

Prečo strácať čas objavovaním kolesa, keď môžete jednoducho robiť to, čo sa osvedčilo?

3 typy animácií vstupnej stránky

Existujú tri hlavné typy animácií vstupnej stránky:

Animovaná grafika

Ide o animácie, ktoré sa začnú prehrávať, keď návštevník príde na vašu vstupnú stránku.

Hlavným účelom animovanej grafiky je zvyčajne vylepšiť dizajn stránky a urobiť jej vizuálne príťažlivejším.

Túto animovanú grafiku však možno použiť aj na to, aby upriamila pozornosť návštevníka na konkrétny prvok stránky (napr. tlačidlo výzvy na akciu).

Animácie spúšťané správaním

Animácie spúšťané správaním sú animácie, ktoré sa začnú prehrávať až potom, čo návštevník niečo urobí.

Dva najpopulárnejšie typy animácií spúšťaných správaním sú:

  • Animácie po umiestnení kurzora myši, ktoré sa začnú prehrávať, keď návštevník umiestni kurzor myši na konkrétny prvok stránky.
  • Animácie posúvania sa začnú prehrávať, keď návštevník prejde nadol za určitý bod.

Tieto animácie možno použiť na poskytnutie dodatočných informácií alebo na upútanie pozornosti návštevníka na konkrétny prvok stránky.

Animácie spúšťané udalosťou

Animácie spúšťané udalosťou sú animácie, ktoré sa začnú prehrávať, keď nastane konkrétna udalosť.

V kontexte vstupnej stránky sa zvyčajne používajú na oslavu konverzie, pretože je to udalosť, pre ktorú je stránka navrhnutá.

Povedzme, že môžete mať slávnostný ohňostroj alebo animáciu konfiet, ktorá sa spustí, keď návštevník klikne na tlačidlo s výzvou na akciu.

Mali by ste na svojej vstupnej stránke používať animácie?

Pozri.

Budeme tu reálny.

Použitie animácií na vstupnej stránke pravdepodobne nie je najlepší nápad. prečo?

Pretože keď potenciálny zákazník príde na vašu vstupnú stránku a uvidí všetky tieto animované prvky, bude pravdepodobne zmätený, o čom to celé je.

A ako hovorí staré príslovie predajcu: „Zmätená myseľ vždy hovorí nie“ . Čo to znamená v kontexte vstupnej stránky?

Znamená to, že ak potenciálny zákazník príde na vašu vstupnú stránku a okamžite nerozumie, čo je vaša ponuka, pravdepodobne sa nebude snažiť ju rozlúštiť – pravdepodobne odíde a už sa nevráti.

Podľa Russela Brunsona je príliš veľa zvončekov a píšťaliek na vstupnej stránke jednou z najčastejších chýb na vstupnej stránke, ktoré ľudia robia. A v priebehu rokov videl tisíce a tisíce vstupných stránok!

Takto to vysvetľuje:

Pamätajte, že účelom vašej vstupnej stránky nie je zapôsobiť na potenciálneho zákazníka svojím vizuálom, ale premeniť ho na potenciálneho zákazníka.

Ak teda chcete používať animácie, nezabudnite ich A/B otestovať. Ponechajte si ich len vtedy, ak vám pomôžu zvýšiť mieru konverzie vašej vstupnej stránky!

Zdroj

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

    Dúfame, že ešte nechcete odísť...
    Vložte meno a e-mail nižšie a odoberajte novinky zo sveta marketingu!