Štruktrú URL adries – SEO hack, ktorý odporúčam ako prvý na webe

Ak vytvárate nový web alebo sa len chystáte, tento “SEO hack” si určite nastavte ako jednu z prvých vecí. Úplne vážne. Toto URL presmerovanie Vám na shope, webe, či blogu úšetrí a HLAVNE sprehľadní web. A samozrejme môže Vám čo-to pridať aj k umiestneniu pre SEO.

Ak by som to takto povedal, najdôležitejšie to je pre e-shopy. Kvôli samotnej štruktúre a kategóriám. Ak budete mať na webe 280 kategórií ako my na Cvaknito (a viac), tak si na to dajte bacha. Priamo ide o základnú štruktrú URL adries.

Na Shoptete to nájdete medzi Marketing -> Základné SEO -> Štruktúra URL adries. Takto to máme nastavené my. 

 

Odporúčam to ale nastaviť HLAVNE pre produkty, ktorých je samozrejme najviac tak, aby ste mali túto štruktúru adries: https://www.cvaknito.sk/url-produktu/. Malo by to teda byť nastavené takto:

Správne nastavenie URL adries na eshope

Prečo zmeniť štruktúru URL adries ?

Odpoveď je úplne jednoduchá. Ak naozaj budete mať 100-ky produktov na webe a 1 produkt bude zaradený medzi 3, 4, 5 kategóriami, tak sa Vám bude stále zobrazovať stále pod hlavnou URL adresou. Nebude to teda metúce pre vyhľadávače, že sa bude napr. žiarovka zobrazovať v kmeňovej kategórií žiarovky pre pre stolné lampy a zároveň bude aj v kategórií žiarovky na zváranie.

Ak to spravíte takto, verte mi, budete mi o pár rokov ďakovať. Lebo zmeniť to po pár rokoch aj s akýmkoľvek správným presmerovaním Vás ujo google odfúkne z tvrdo nadobududnutých pozícií.

Ak začínate so shopom, určite sa na to mkrnite.

Aby som dodal – my sme po 4-rokoch chceli meniť túto štruktúru URL adries práve kvôli problému, ktorý hore opisujem – jeden produkt v “10-tich kategóriách”. A poviem Vám, je to problém. Naozaj sme sa pýtali aj pána Binku, ktorý je SEO expert na SEO a robil aj SEO pre Shoptet a odpísal toto:

SEO prakticky - štruktúra URL adries

Snáď som to mohol zverejniť 🙂 V každom prípade to je v v podstate napísané to isté, čo som tým chcel povedať. Ak s tým máte skúsenost, či už pozitivuš alebo negativuš, kľudne napíšte. Som zvedavý!

Vložiť komentár

    Dúfame, že ešte nechcete odísť...
    Vložte meno a e-mail nižšie a odoberajte novinky zo sveta marketingu!