Možno ste sa už aj vy stetli s tým:
Nadpis je číslo 1.
Nadpis je najdôležitejší.
Nadpis zmení všetko…
Je to ale naozaj tak ? Je nadpis naozaj takto dôležitý, alebo sa mu len dáva prehnaná hodnota ?
Áno.
Nadpisy sú najdôležitejším faktorom pri vytváraní skvelého obsahu.Prečo? Preto, lebo nadpisy rozhodujú o tom, či na váš článok/reklamu/produkt niekto klikne alebo nie.
Titulok je jediným dojmom, ktorý môžete človeku na internete urobiť a ktorý z neho môže urobiť potenciálneho čitateľa. To je dôvod, prečo je také dôležité vytvoriť titulky, ktoré upútajú pozornosť publika, ktoré sa snažíte osloviť.
Pri množstve obsahu, ktorý sa na web načerpá, si priemerný používateľ internetu prečíta 80 % titulkov, ale iba 20 % z týchto používateľov si skutočne prečíta článok. To samozrejme platí aj o reklame, produkte a všetkom, čo používa nadpis 🙂 Preto by ste mali tráviť rovnako veľa času vytváraním solídneho, strategického nadpisu ako obsahom v diele.
Nadpisy sa nepoužívajú len ako názov vašej práce; používajú sa na to, aby čitatelia mohli ľahko identifikovať obsah v diele, relevantnosť a či bude obsah vôbec baviť a či z neho dostanú to, čo chcú.
Nadpis ovplyvňuje čitateľnosť, vyhľadávateľnosť a viralitu vášho obsahu. Ako už bolo povedané, nadpis vášho obsahu musí byť začlenený do vašich stratégií digitálneho marketingu. Tu je dôvod:
Váš obsah nebude mať NIKDY šancu, aby ho niekto videl, ak ho čitatelia nenájdu. To je dúfam jasné. Pri vytváraní titulkov buďte veľmi opatrní. Mali by obsahovať kľúčové slová, ktoré nielen popisujú obsah v diele, ale aj za účelom zvýšenia vyhľadávateľnosti, aby čitatelia mohli nájsť váš obsah.
Každý skvelý marketér vie, že titulok má urobiť viac, než len upútať pozornosť publika. Je pravda, že upútanie pozornosti je kľúčovým prvkom, ale skutočne skvelé titulky dokážu oveľa viac. Naozaj silný nadpis by mal mať na vašich čitateľov tieto 4 účinky:
Všetky tieto účinky sa spoločne uchádzajú o pozornosť čitateľa. Ak tieto vlastnosti zohľadníte pri tvorbe nadpisu, prirodzeným výsledkom bude zvýšenie čitateľnosti, vyhľadávanosti a virality.
Je pravdepodobné, že na prvy krát nevytvoríte najlepší možný nadpis. David Ogilvy, známy ako „otec reklamy“, raz upravil titulok 104-krát, kým sa rozhodol pre konečný návrh. Veril, že pevný titulok je rovnako dôležitý ako samotný text reklamy. Všeobecným pravidlom je, že pri navrhovaní nadpisu strávte rovnaký čas ako pri vytváraní obsahu.
Rovnako ako pri všetkom ostatnom, aj vytváranie skvelých titulkov je s praxou jednoduchšie. Aj keď sa to na prvý pohľad môže zdať únavné a zbytočné, silný nadpis je rozdiel medzi oslovením publika alebo stratou obsahu v chaose webu.