Tajomstvo skvelých nadpisov. Viete o ňom ?

Možno ste sa už aj vy stetli s tým:

Nadpis je číslo 1.

Nadpis je najdôležitejší.

Nadpis zmení všetko…

Je to ale naozaj tak ? Je nadpis naozaj takto dôležitý, alebo sa mu len dáva prehnaná hodnota ?

Áno.

Nadpisy sú najdôležitejším faktorom pri vytváraní skvelého obsahu.Prečo? Preto, lebo nadpisy rozhodujú o tom, či na váš článok/reklamu/produkt niekto klikne alebo nie.

Titulok je jediným dojmom, ktorý môžete človeku na internete urobiť a ktorý z neho môže urobiť potenciálneho čitateľa. To je dôvod, prečo je také dôležité vytvoriť titulky, ktoré upútajú pozornosť publika, ktoré sa snažíte osloviť.

Pri množstve obsahu, ktorý sa na web načerpá, si priemerný používateľ internetu prečíta 80 % titulkov, ale iba 20 % z týchto používateľov si skutočne prečíta článok. To samozrejme platí aj o reklame, produkte a všetkom, čo používa nadpis 🙂 Preto by ste mali tráviť rovnako veľa času vytváraním solídneho, strategického nadpisu ako obsahom v diele.

Starý stroj na písanie

3 dôvody, prečo robiť dobré nadpisy

Nadpisy sa nepoužívajú len ako názov vašej práce; používajú sa na to, aby čitatelia mohli ľahko identifikovať obsah v diele, relevantnosť a či bude obsah vôbec baviť a či z neho dostanú to, čo chcú.

Nadpis ovplyvňuje čitateľnosť, vyhľadávateľnosť a viralitu vášho obsahu. Ako už bolo povedané, nadpis vášho obsahu musí byť začlenený do vašich stratégií digitálneho marketingu. Tu je dôvod:

  • Získanie čitateľov – váš nadpis je prvá vec, ktorú váš čitateľ uvidí a ktorá mu povie, o čom je váš obsah. Ak to znie zaujímavo, informatívne a relevantne, pravdepodobne klikne na váš odkaz a prečíta si váš obsah. Ak váš článok obsahuje naozaj skvelý obsah, je oveľa väčšia šanca, že sa čitateľ vráti na vašu stránku, prípadne obsah bude zdieľať s ostatnými. Titulok je prvou príležitosťou, ktorú majú copywriteri a marketingoví pracovníci s obsahom, aby si vybudovali solídnu čitateľskú základňu a lojálnych sledovateľov pre všetky budúce články a blogové príspevky.
  • Optimalizácia pre vyhľadávače – titulok je prvá vec, ktorú vaše publikum uvidí po vložení kľúčových slov do googlu. Čím vyššie je váš obsah hodnotený na googli, tým viac ľudia budú klikať na váš obsah. To znamená, že pri vytváraní kvalitných nadpisov musíte zvážiť vyhľadávanie kľúčových slov. Kľúčové slová zvolené v nadpise určujú jeho umiestnenie na googli. Čím jednoduchšie je vyhľadávanie vášho obsahu, tým ľahšie ho čitatelia nájdu.
  • Virality – nadpis nie je jediným dôvodom, prečo sa obsah stáva virálnym, ale výrazne zvyšujú šance, že sa tak stane. Hoci ste možno vytvorili kvalitný obsah, je to titulok, ktorý upúta pozornosť más. 

Váš obsah nebude mať NIKDY šancu, aby ho niekto videl, ak ho čitatelia nenájdu. To je dúfam jasné. Pri vytváraní titulkov buďte veľmi opatrní. Mali by obsahovať kľúčové slová, ktoré nielen popisujú obsah v diele, ale aj za účelom zvýšenia vyhľadávateľnosti, aby čitatelia mohli nájsť váš obsah.

človek píše a počítači v kaviarni

4 prvky, ktoré zvyšujú úspech nadpisu

Každý skvelý marketér vie, že titulok má urobiť viac, než len upútať pozornosť publika. Je pravda, že upútanie pozornosti je kľúčovým prvkom, ale skutočne skvelé titulky dokážu oveľa viac. Naozaj silný nadpis by mal mať na vašich čitateľov tieto 4 účinky:

  1. Vytvoriť si vzťah
  2. Vytvoriť pocit naliehavosti
  3. Vytvoriť potrebu „chcem vedieť viac“
  4. Začať čítať

Všetky tieto účinky sa spoločne uchádzajú o pozornosť čitateľa. Ak tieto vlastnosti zohľadníte pri tvorbe nadpisu, prirodzeným výsledkom bude zvýšenie čitateľnosti, vyhľadávanosti a virality.

Je pravdepodobné, že na prvy krát nevytvoríte najlepší možný nadpis. David Ogilvy, známy ako „otec reklamy“, raz upravil titulok 104-krát, kým sa rozhodol pre konečný návrh. Veril, že pevný titulok je rovnako dôležitý ako samotný text reklamy. Všeobecným pravidlom je, že pri navrhovaní nadpisu strávte rovnaký čas ako pri vytváraní obsahu.

Rovnako ako pri všetkom ostatnom, aj vytváranie skvelých titulkov je s praxou jednoduchšie. Aj keď sa to na prvý pohľad môže zdať únavné a zbytočné, silný nadpis je rozdiel medzi oslovením publika alebo stratou obsahu v chaose webu.

Zdroj

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

    Dúfame, že ešte nechcete odísť...
    Vložte meno a e-mail nižšie a odoberajte novinky zo sveta marketingu!