Pravdepodobne už viete, ako používať e-mailový marketing na predaj svojich produktov a služieb. Ako ho však môžete použiť na zvýšenie povedomia o značke?Obsah:
1. Oboznámenie spotrebiteľa s konkrétnou spoločnosťou, produktom alebo službou a/alebo rozsah tejto znalosti.
2. Miera stiahnutia konkrétnej značky zo strany cieľových spotrebiteľov: pozri podporované stiahnutie.
V tomto článku budeme hovoriť o tom druhom – pomocou e-mailového marketingu, aby ste zostali v popredí pozornosti potenciálnych a existujúcich zákazníkov.
Takto, keď potrebujú riešenie problému, ktorý riešia vaše produkty alebo služby, vaša značka bude prvá, ktorá im napadne.
Pravdepodobne sa dá s istotou povedať, že väčšina ľudí sa cíti ohromená množstvom e-mailov, ktoré dostávajú.
To znamená, že musíte byť opatrní, pokiaľ ide o e-mailový marketing – nemôžete len bombardovať svojich odberateľov nekonečnými predajnými ponukami.
To ich len obťažuje a môže viesť k tomu, že označia vaše e-maily ako „spam“, čo môže poškodiť vašu doručovateľnosť e-mailov.
Ak však chcete, aby ste s nimi zostali v povedomí, musíte svojim odberateľom pravidelne posielať e-maily. Ako to teda môžete urobiť bez toho, aby ste ich odcudzili?
Neodporúčame bombardovať nových odberateľov prezentáciou predaja v momente, keď získate ich e-mailové adresy.
Namiesto toho im pošlite túto automatickú uvítaciu sekvenciu:
Najlepšie je ukončiť e-maily 1-5 otázkou a potom povzbudiť nového odberateľa, aby stlačil tlačidlo odpovede a odpovedal.
V ideálnom prípade chcete potom osobne odpovedať na čo najviac z týchto odpovedí, pretože tým novým odberateľom ukážete, že si ich ceníte.
Čo sa týka 6. e-mailu, mali by ste ho ukončiť buď výzvou na akciu, aby ste si kúpili váš frontendový produkt, alebo výzvou na akciu, aby ste si produkty pozreli vo všeobecnosti.
Všimnite si, že zatiaľ čo sekvencia, ktorú sme opísali, bola navrhnutá pre osobné značky, môže byť upravená aj pre firemné značky – môžete ju použiť na predstavenie svojej spoločnosti namiesto predstavovania seba.
Dobre, nový predplatiteľ prešiel vašou uvítacou sekvenciou. Ako s nimi teraz môžete zostať v kontakte?
Odporúčame spustiť týždenný newslleter so súhrnnými odkazmi, kde každý piatok (alebo iný deň) posielate svojim e-mailovým odberateľom odkazy na zaujímavé články, podcasty a videá súvisiace s vašou špecializáciou.
Tento bulletin môžete použiť aj na informovanie svojich odberateľov o uvedení produktov na trh, sezónnych akciách a časovo obmedzených výpredajoch.
Primárnym účelom vášho newslletru by však malo byť poskytovanie bezplatnej hodnoty vašim odberateľom e-mailov, nie ponúkanie vašich produktov alebo služieb.
Chcete sa uistiť, že každá emisia poskytuje hodnotu sama o sebe – aj keď si predplatiteľ od vás nič nekúpi.
Takýto bulletin je jedným z najlepších spôsobov, ako využiť e-mailový marketing na povedomie o značke, pretože vám dáva zámienku na to, aby ste svojim odberateľom posielali e-maily každý týždeň.
Môžete tiež začať vytvárať exkluzívny obsah pre svojich odberateľov e-mailov, ako napríklad:
Cieľom je opäť poskytnúť bezplatnú hodnotu, nie ponúkať svoje produkty a služby.
Máte blog, podcast alebo YouTube?
Potom v závislosti od vášho plánu publikovania môže mať zmysel informovať svojich e-mailových odberateľov vždy, keď vydáte niečo nové.
Neodporúčame vám to, ak máte častý plán publikovania – ak vydávate nový obsah niekoľkokrát týždenne, potom je lepšie zdieľať odkazy vo vašom bulletine.
Ak však nový obsah zverejňujete iba niekoľkokrát za mesiac, môže byť najlepšie ho povýšiť na váš zoznam e-mailov pomocou samostatných e-mailov pre každý kus.
Zábavný spôsob, ako sa odlíšiť od iných značiek, je byť kreatívny a vymýšľať špeciálne príležitosti, ktoré môžete osláviť.
Je pravdepodobne bezpečné predpokladať, že tento nezabudnuteľný e-mail pomohol Cat Person zvýšiť povedomie o značke!
Vo svojich e-mailoch odporúčame používať Háčik, Príbeh, Ponuka:
Upútajte pozornosť predplatiteľa pútavým predmetom.
To môže znamenať:
Váš predmet je najdôležitejšou časťou vášho e-mailu, pretože určuje, či ho predplatiteľ otvorí alebo nie.
Uistite sa teda, že venujete svojim predmetom pozornosť, ktorú si zaslúžia!
Povedzte predplatiteľovi podmanivý príbeh, ktorý s ním rezonuje na hlbokej emocionálnej úrovni.
Ako presne by ste mali postupovať, sa bude líšiť v závislosti od účelu príslušného e-mailu, ale mali by ste sa snažiť začleniť rozprávanie príbehov do všetkých svojich e-mailov tak či onak.
Nakoniec chcete prejsť od svojho príbehu k prezentácii vašej ponuky a potom k výzve na akciu.
Majte na pamäti, že ponuka nemusí byť produktom alebo službou.
Povedzme, že ak ste práve vydali epizódu podcastu, potom je to ponuka, ktorú musíte predložiť svojim odberateľom. Prečo by to mali počúvať?
Potom ukončite svoju prezentáciu výzvou na akciu, ktorá povzbudí predplatiteľa, aby si pozrel túto epizódu.
Pri e-mailovom marketingu by ste mali byť vždy úmyselní. Čo chcete, aby predplatiteľ urobil ďalej? Každý e-mail musí obsahovať výzvu na akciu!
A samozrejme aj tento článok, ak sa páčil, zdieľaj na FB alebo napíš čo si o tom myslíš ty 🙂