15 dôvodov, prečo je e-mailový marketing dôležitý
Ak si myslíte, že vzostup marketingu na sociálnych sieťach, platenia za kliknutie (PPC) a SMS marketingu bude pomaly znižovať hodnotu e-mailového marketingu, mýlite sa. Štatistiky naznačujú, že e-mail je stále najobľúbenejším marketingovým kanálom — s 3,9 miliardami aktívnych používateľov na celom svete .
Myslíte si, že e-mailový marketing zomrie? — Rovnaká štúdia tiež naznačuje, že do roku 2024 bude e-mailových používateľov približne 4,48 miliardy!
Ak si stále nie ste istí hodnotou e-mailového marketingu, tento článok je pre vás. V tomto článku si rozoberieme 15 dôvodov, prečo je e-mailový marketing dôležitý pre každú firmu.
Pripravený?
Poďme začať!
Prečo je email marketing dôležitý?
E-mailový marketing primárne pomáha firmám budovať vzťah s cieľovým publikom. Aby každý podnik mohol rásť a udržať sa, musí:
- Generovať nových potenciálnych zákazníkov
- Premeňte potenciálnych zákazníkov na zákazníkov
- Udržte si existujúcich zákazníkov
E-mail začiarkne všetky tieto políčka a ďalšie. Môžete vygenerovať zoznam e-mailov s formulármi na odber e-mailov, previesť potenciálnych zákazníkov na zákazníkov pomocou propagačných e-mailov a udržať existujúcich zákazníkov pomocou e-mailov na udržanie zákazníkov.
Okrem toho e-mail prináša niekoľko ďalších výhod. Nižšie sú uvedené niektoré z najvýznamnejších:
1. Zvýšte návštevnosť svojich webových stránok
Vaša webová stránka je vaším primárnym zdrojom na predaj produktov online. Väčšina návštevníkov sa však už nikdy nevráti.
Dôvody sa môžu líšiť. Zatiaľ čo niektorí ľudia nezostanú dostatočne dlho na to, aby našli požadované informácie, iní ich jednoducho dostanú a odídu.
Aby ste ich priviedli späť na váš web a mali šancu predať produkty návštevníkom vášho webu, musíte mať spôsob, ako s nimi komunikovať. Pridanie formulára na odber e-mailov na vašu webovú stránku vám môže pomôcť!
Keď zhromaždíte e-mailové adresy svojich návštevníkov, môžete ich začať oslovovať novinkami, aktualizáciami, ponukami a informáciami o vašej firme s výzvou na akciu, aby ste mohli navštíviť váš web.
Ponorte sa do našich tipov na stratégiu obsahu bulletinu, aby ste zvýšili návštevnosť svojich webových stránok.
2. Rozšírte svoje podnikanie
Aký je najlepší spôsob, ako rozvíjať podnikanie? -Získavanie zákazníkov!
Čím väčšia je zákaznícka základňa, tým väčší je podnik. To je dôvod, prečo 49 % marketérov uviedlo, že získavanie zákazníkov je ich prvou prioritou v digitálnom marketingu. Získavanie zákazníkov však nie je jednoduchá záležitosť. Priviesť ľudí do svojho podnikania a ešte viac z nich urobiť zákazníkov si vyžaduje veľa úsilia.
Blogovanie, obsahový marketing, reklamy, testovanie produktov a odporúčací marketing sú významnými spôsobmi, ako priviesť ľudí do vašej firmy. Keď to urobíte, e-mailový marketing vám môže pomôcť vychovávať a vzdelávať ľudí o vašom podnikaní.
Odosielanie pravidelných e-mailov vašim odberateľom vám pomôže zvýšiť angažovanosť a dôveru vo vašu značku. V dôsledku toho budete môcť dosiahnuť väčší predaj a rozšíriť svoje podnikanie.
3. Zostaňte v kontakte so svojím publikom
Neustála komunikácia je kľúčom k budovaniu vzťahu. Firmy musia pravidelne komunikovať so svojimi zákazníkmi, aby ich udržali v kontakte a udržali si ich z dlhodobého hľadiska.
Neexistuje však príliš veľa spoľahlivých komunikačných kanálov. Zatiaľ čo reklamy môžu stáť tisíce dolárov, platformy sociálnych médií obmedzujú počet ľudí, ktorých môžete osloviť.
Štúdia o benchmarkoch, rozpočtoch a trendoch marketingu obsahu B2B vykonaná inštitútom Content Marketing Institute zistila, že približne 87 % marketérov závisí pri distribúcii obsahu od e-mailu.
prečo? —Pretože e-mail je najspoľahlivejším komunikačným médiom na interakciu s vaším publikom.
Ľudia sa zvyčajne prihlasujú na odber e-mailov, ktoré ich zaujímajú. Ak im teda pošlete e-mail, nebudete otravovať svojich používateľov. E-maily navyše prechádzajú prísnym procesom filtrovania spamu, ktorý zabezpečuje menej nevyžiadanej pošty a vyššiu hodnotu.
Z pohľadu zákazníka to zaisťuje, že dostanú to, čo očakávajú, bez toho, aby sa museli obťažovať dostávaním nezmyselných bulletinov a propagačných ponúk. Preto môžete vždy osloviť svoje publikum a informovať ho o novinkách, aktualizáciách a ponukách.
4. Vybudujte si lepší vzťah so zákazníkmi
Dobrá komunikácia so zákazníkmi je dôležitejšia, než si myslíte. Komunikácia buduje vzťahy a dobré vzťahy so zákazníkmi zvyšujú predaj, poskytujú neoceniteľné marketingové údaje a zvyšujú výnosy.
Priemerný podnik môže zaznamenať 11% až 25% odchod zákazníkov v závislosti od odvetvia . Často sa to stáva, pretože si nevybudovali vzťah so svojimi zákazníkmi.
Zákazníci časom zabudnú na vašu značku, ak s nimi nebudete komunikovať. So zákazníkmi preto musíte pravidelne komunikovať. E-mail je skutočne efektívnym komunikačným kanálom na nadviazanie kontaktu s publikom a vytvorenie špeciálneho vzťahu s vašimi potenciálnymi zákazníkmi.
Pokiaľ sa prihlásili na odber vašich e-mailov a dáte im niečo, čo stojí za prečítanie, vaši odberatelia e-mailov sa nikdy nebudú sťažovať na vaše e-maily. Preto môžete často osloviť svoje publikum, neustále ho informovať a vzdelávať a budovať lepšie vzťahy so zákazníkmi.
5. Prispôsobte komunikáciu na mieru
Prieskum personalizácie spoločnosti Adobe naznačuje, že 67 % spotrebiteľov chce vidieť prispôsobený obsah a 42 % by bolo naštvaných obsahom, ktorý im nie je prispôsobený.
Ak chcete uspieť s e-mailovým marketingom, jednoduchým odosielaním hromadných e-mailov vám to už neskráti. Musíte vytvoriť plnohodnotné e-mailové marketingové kampane, ktoré sa budú venovať bolestivým bodom vášho publika, vytvoriť emocionálne spojenie a ponúknuť im požadované riešenia.
Aký je najlepší spôsob, ako to urobiť? — Personalizácia!
E-mailový marketing vám dáva túto príležitosť spojením so softvérom na riadenie vzťahov so zákazníkmi (CRM). Duo urobilo prispôsobenie tak pohodlné, že môžete sledovať svoje publikum a získať cenné informácie.
Ak lepšie porozumiete svojmu publiku a segmentujete databázu kontaktov, budete môcť posielať personalizované informácie a odporúčania.
V e-maile napríklad spomeniete meno zákazníka alebo uvediete jeho základné informácie. Špecializovaný softvér pre e-mailový marketing vám tiež môže pomôcť prispôsobiť obsah e-mailov na základe segmentov.
6. Ziskové a nákladovo efektívne
Ziskovosť a nákladová efektívnosť sú dve z mnohých výhod e-mailového marketingu.
Premýšľajte o tom; väčšina digitálnych marketingových kanálov stojí obrovské množstvo peňazí. Zatiaľ čo SEO vyžaduje veľa investícií vopred, aby malo dlhodobý úspech, reklamy na sociálnych sieťach a PPC môžu zabrať veľkú časť vášho marketingového rozpočtu.
Email marketing je v tomto smere iný. Vygenerovanie ohromujúcich 3800 % návratnosti investícií (ROI) vás nestojí veľa .
V e-mailovom marketingu budete musieť znášať iba náklady na písanie e-mailov a softvér na automatizáciu marketingu. Neexistujú žiadne dodatočné náklady za kliknutia alebo otvorenia. Je to oveľa dostupnejšie ako iné marketingové kanály, ktoré si často účtujú poplatky na základe získaných výsledkov.
Náklady na váš softvér na automatizáciu marketingu vás však môžu trápiť, keďže vo všeobecnosti stoja viac firiem, keď rastú. Zatiaľ čo e-mailový marketing môžete spustiť zadarmo, obľúbené riešenia automatizácie marketingu, ako je napr. Ecomail.cz, môžu stáť až 18 eúr za mesiac za 2 000 kontaktov.
Existujú však možnosti vlastného hosťovania, ako je FluentCRM, ktoré stoja oveľa menej. Ak ste malá firma , môžete si stiahnuť bezplatnú verziu FluentCRM z úložiska WordPress. Prémiová verzia stojí iba 129 eúr ročne so všetkými funkciami a integráciami a NEOBMEDZENÝMI kontaktami, takže si môžete začať užívať e-mailový marketing za minimálne náklady!
Marketingová automatizácia pre WordPress
7. Škálovateľné a založené na údajoch
V marketingu nie sú žiadne dohady. Ak nemáte presné údaje na meranie svojho marketingového úsilia, nebudete chápať, čo robiť ďalej.
E-mailový marketing vám poskytuje spoľahlivé a merateľné údaje a umožňuje vám objaviť cenné poznatky o vašom publiku. Dnešné nástroje e-mailového marketingu dokážu oveľa viac, než len pomôcť kontrolovať nárast a znižovanie počtu predplatiteľov. Sledujú každý odoslaný e-mail a zobrazujú vám správy o otvorených, kliknutých a vrátených e-mailoch.
Okrem toho, že vám poskytujú správne merateľné údaje o výkonnosti vašej e-mailovej kampane, nástroje e-mailového marketingu fungujú súčasne s vaším CRM alebo softvérom na automatizáciu marketingu. Vďaka tomu získate viac informácií o osobnosti a správaní vašich zákazníkov, aby ste mohli otestovať alebo vyladiť svoj marketing a zlepšiť svoj marketing ako nikdy predtým!
8. Rýchlejšie generuje výsledky
Aký má zmysel investovať svoj čas a energiu do marketingu, ak neprináša výsledky? — Žiadne!
Chce to však čas, aby ste zistili, či sa vaše úsilie vyplatilo, ak ste investovali čas do blogovania, SEO, marketingu na sociálnych sieťach alebo PPC reklám.
To nie je prípad e-mailového marketingu. E-mail je priamym komunikačným prostriedkom. Vzhľadom na to, že ste do písania predmetov e-mailu vložili dostatok kreativity , vaša cieľová skupina pravdepodobne otvorí, prečíta a klikne na vaše e-maily ihneď po prijatí vášho e-mailu.
Samozrejme, niektorí ľudia preskočia propagačné e-maily a niektorí si ich nechajú na prečítanie neskôr. Väčšina ľudí si však prečíta e-mail do 24 hodín. Vďaka e-mailovému marketingu si teda môžete byť istí, že výsledok vygenerujete do niekoľkých dní!
9. Používatelia mobilných zariadení neustále kontrolujú svoje e-mailové schránky
Smartfóny sa stali obľúbeným riešením pre ľudí, ako sa spojiť s priateľmi, rodinou, firmami a podobne! Ľudia neustále kontrolujú mobilné telefóny — v kine, v obchodoch s potravinami, v čakárňach alebo kedykoľvek je to vhodné.
Podľa Resquetime strávia používatelia smartfónov na obrazovkách svojich telefónov každý deň 3,15 hodiny a prieskum spoločnosti ExactTarget uvádza, že 91 % používateľov mobilných zariadení používa smartfóny na kontrolu e-mailov.
Vďaka tomu je e-mail vynikajúcou možnosťou, ako osloviť vaše publikum. Bez ohľadu na to, kde sú, otvoria a prečítajú si váš e-mail, kedykoľvek to bude vhodné! Štatistiky odzrkadľujú to isté, 50 % všetkých e-mailov je otvorených na mobilnom zariadení , čo vytvára ohromujúci konverzný pomer 4,29 %!
10. Efektívnejšie ako sociálne siete
Sociálne médiá sú určite vynikajúcim marketingovým kanálom na získavanie potenciálnych zákazníkov a zvyšovanie viditeľnosti značky. Globálna prehľadová správa Digital 2022 spoločnosti Datareportal naznačuje, že sociálne médiá aktívne používa takmer 4,62 miliardy ľudí.
Aj keď masívne aktívne publikum môže znamenať, že platformy sociálnych médií sú vynikajúce pre reklamy, je tu háčik. Väčšina ľudí používa účty sociálnych médií na neformálne online vystupovanie a komunikačné účely. Buď komunikujú so svojimi priateľmi a rodinou, alebo posúvajú informačný kanál.
Príspevky alebo reklamy na sociálnych sieťach sa často strácajú kvôli neustálemu posúvaniu. Na porovnanie, e-mail poskytuje možnosť reklamy bez rušenia, pretože zostáva medzi vami a vaším spotrebiteľom.
Firmy na celom svete uprednostňujú e-mail, pretože im poskytuje úplnú kontrolu a umožňuje im generovať potenciálnych zákazníkov. Okrem toho umožňuje podnikom segmentovať svojich potenciálnych zákazníkov na odosielanie prispôsobeného obsahu. Platformy sociálnych médií vám nedávajú veľkú kontrolu nad tým, kto čo vidí, a reklamy sú porovnateľne menej prispôsobené.
Aj keď môžete svoju kampaň do určitej miery segmentovať na platformách sociálnych médií, nie je to ani zďaleka to, čo môže ponúknuť e-mailový marketing. Z týchto dôvodov je e-mailový marketing jednoznačne efektívnejší ako sociálne médiá a spotrebitelia uprednostňujú e-maily , aby dostávali marketingové ponuky a akcie.
11. E-mailový marketing je možné automatizovať
Aký je váš najväčší nepriateľ ako majiteľ firmy? — Čas!
Ako majiteľ firmy sa budete musieť sústrediť na veľa vecí. Od riadenia vášho podnikania po riadenie financií pravdepodobne nebudete mať dostatok času na zlepšenie marketingových stratégií. To je to, čo robí čas vaším najväčším nepriateľom!
Našťastie pre vás, e-mailový marketing vám poskytuje luxus plavby na autopilotovi. V súčasnosti si môžete vybrať softvér na automatizáciu e-mailového marketingu na automatizáciu svojich e-mailových marketingových kampaní a zamerať sa na iné sektory, ktoré vaše podnikanie potrebuje zlepšiť.
To, že máte k dispozícii nástroj na automatizáciu marketingu, znamená, že nejaký čas strávite iba písaním e-mailov alebo nastavovaním automatizačných lievikov.
Najlepšia časť?
Môžete diktovať cesty používateľov na základe vašich interakcií a interakcií vašich zákazníkov. E-mailový marketing okamžite generuje následné informácie o každej interakcii, ktoré môžete použiť na prispôsobenie svojho marketingového úsilia na podrobnej úrovni a maximalizáciu miery konverzie!
Marketingová automatizácia pre WordPress
12. Vytvorte efektívne zásady udržania zákazníkov
U existujúcich zákazníkov je o 60% až 70% vyššia pravdepodobnosť, že uskutočnia spätné nákupy, ako u potenciálnych zákazníkov. Udržanie zákazníkov je teda rovnako dôležité (ak nie viac!) ako získavanie zákazníkov, ak chcete vybudovať udržateľné podnikanie.
Zásady udržania zákazníkov pomôžu znížiť odchod zákazníkov a zvýšiť ich celoživotnú hodnotu (CLV).
E-mailový marketing tiež pomáha v tomto ohľade, pretože e-mailový marketing vám pomáha zostať v kontakte so svojím publikom. Po druhé, pomáha vám budovať dlhodobé vzťahy založené na dôvere. A nakoniec si môžete udržať zákazníkov pomocou rôznych e-mailov na udržanie zákazníkov .
13. Dosiahnite obhajobu značky
Presadzovanie značky sa deje, keď sú vaši zákazníci s vašou značkou tak spokojní, že by ju odporučili svojim priateľom a rodine. Môže to byť oveľa účinnejšie ako vaše bežné marketingové úsilie, pretože 92 % ľudí dôveruje odporúčaniam od svojich priateľov a rodiny.
Povedať, že e-mailový marketing môže pomôcť dosiahnuť presadzovanie značky, môže znieť ako prehnané, ale nie je to tak. Moderný e-mailový marketing je oveľa viac, než len ohromiť publikum jediným e-mailovým vysielaním.
Váš úspech závisí od toho, ako dobre dokážete riešiť problémové stránky svojho publika, ponúkať im personalizované ponuky, zlepšovať svoje produkty získavaním spätnej väzby, odmeňovať lojalitu a vcítiť sa do ich emócií. Keď to zabezpečíte, zákazníci sa pripútajú k vašej značke a budú jej dôverovať viac ako akejkoľvek inej značke.
Výsledkom je, že s väčšou pravdepodobnosťou odporučia vašu značku vždy, keď je to možné. Takže áno, e-mailový marketing vám môže dokonca pomôcť dosiahnuť presadzovanie značky!
14. Získajte späť minulých zákazníkov
70 – 80% zákazníkov elektronického obchodu sa už nikdy nevráti. E-mailový marketing rieši tento problém tým, že vám umožňuje budovať skvelé vzťahy so zákazníkmi pomocou efektívnych e-mailov na udržanie zákazníkov. Ak však vaše stratégie budovania vzťahov nefungujú, neznamená to, že stratíte svojich zákazníkov. S e-mailovým marketingom môžete vždy získať späť svojich minulých zákazníkov.
Väčšina e-mailového marketingového softvéru vám umožní nájsť vašich neaktívnych zákazníkov. Ak budete kopať trochu viac, môžete tiež identifikovať dôvody nečinnosti. To vám dáva väčšiu príležitosť vyriešiť problémy súvisiace s odchodom zákazníkov a umožňuje vám ich osloviť vhodnými ponukami a ponukami, aby ste ich získali späť!
15. Poskytovať vynikajúce služby zákazníkom
Dobrý marketing zvýši váš predaj a vynikajúci zákaznícky servis premení vašich zákazníkov na obhajcov vašej značky.
Zákazníci budú vždy hľadať informácie, či si chcú niečo kúpiť, alebo či už nakúpili a čakajú na doručenie zásielky. Môžu tiež klásť otázky po nákupe a často sa to deje prostredníctvom e-mailov.
Môžete zabezpečiť vynikajúce služby zákazníkom tak, že odpoviete na otázky svojich zákazníkov prostredníctvom e-mailu a oslovíte ich s informáciami, ktoré potrebujú. Ak tak urobíte, vaši zákazníci budú spokojní a s väčšou pravdepodobnosťou budú o vašej značke nadšene všade, kde sa dá!
Zhrnutie…
Komunikácia je najlepší spôsob, ako môže podnik rásť a vynikať. Personalizovaný dotyk vášho e-mailu vám poskytne konkurenčnú výhodu nad vašimi konkurentmi. To je dôvod, prečo je e-mailový marketing neoceniteľný pre spojenie s vašimi zákazníkmi. Je to pohodlné, spoľahlivé, flexibilné a nákladovo efektívne v porovnaní s akýmkoľvek iným marketingovým kanálom na svete. A to je presne dôvod, prečo e-mailový marketing neustále generuje neuveriteľné výsledky, dokonca aj v roku 2023!