Ľudia môžu klamať, ale čísla nikdy!
Preto je dôkladné pochopenie rôznych kľúčových metrík nevyhnutné, ak chcete pochopiť a optimalizovať svoje e-mailové marketingové úsilie. V skutočnosti môžete pochopiť správny smer iba analýzou rôznych kľúčových ukazovateľov výkonnosti pre e-mailový marketing.
Zatiaľ čo miera kliknutí a miera prekliknutia sú najdôležitejšie KPI pre e-mailový marketing, cenné sú aj iné metriky. V tomto článku sa teda zameriame na niektoré kľúčové KPI e-mailového marketingu, ktoré budete potrebovať na udržanie svojej e-mailovej kampane.
Takže bez ďalších okolkov prejdime rovno k veci. Zopakujme si všetky dôležité KPI e-mailového marketingu a ich význam.
Kľúčové ukazovatele výkonnosti alebo KPI v e-mailovom marketingu sú životne dôležité metriky, ktoré odosielateľom e-mailov poskytujú jasný a presný pohľad na ich kampaň.
Aby sme boli konkrétnejší, KPI e-mailového marketingu vám poskytujú súhrnný výsledok celej vašej e-mailovej marketingovej kampane. Posúdia celú vašu emailovú kampaň z rôznych uhlov pohľadu a poskytnú vám konečný výsledok v podobe čísel. A rýchlym skenovaním týchto údajov môžeme ľahko určiť, či je vaša kampaň na správnej ceste alebo nie.
Na meranie e-mailovej kampane však existuje množstvo kľúčových ukazovateľov výkonu e-mailového marketingu a pochopenie hodnoty každého kľúčového ukazovateľa výkonu je prvým krokom k efektívnemu vyhodnoteniu kampane.
Dôvera v nesprávne opatrenie môže viesť k nevyhnutnej strate. Na druhej strane, pochopenie, ktoré KPI sú cennejšie, vám pomôže organizovať a optimalizovať vaše e-mailové kampane.
Pamätajte, že by ste sa nikdy nemali spoliehať iba na jeden KPI. Áno, pokiaľ ide o efektivitu, jeden KPI sa môže javiť ako výhodnejší ako ostatné, ale nie je možné, aby jeden KPI ilustroval celý scenár. V dôsledku toho pred prijatím konečného rozhodnutia zvážte posúdenie aspoň 4-5 kľúčových ukazovateľov výkonu e-mailového marketingu.
Sledovanie všetkých týchto čísel z rôznych zdrojov môže byť vyčerpávajúce. V týchto prípadoch odporúčame použiť nástroj na automatizáciu marketingu, napr. Fluent CRM, ktorý vám jednoducho, rýchlo a efektívne poskytne 360-stupňový pohľad na všetky tieto metriky.
Ako už bolo uvedené, existuje množstvo metrík na udržanie vašej e-mailovej marketingovej kampane na správnej ceste, pričom každá má svoj vlastný význam. Ak chcete viesť efektívnu e-mailovú kampaň optimálnym spôsobom, musíte najprv pochopiť, na čo slúžia a ako vám môžu pomôcť.
Zostavili sme zoznam desiatich najlepších KPI e-mailového marketingu, ktoré by mal každý sledovať. Preskúmajte tento zoznam a zistite, ktoré metriky by ste mali používať, aby ste udržali svoje e-maily na správnej ceste.
Aj keď miera otvorenia už nie je považovaná za kritickú metriku e-mailového marketingu, ako tomu bolo kedysi, je to základná metrika, ktorú môžete sledovať, aby ste si stanovili niektoré primárne ciele pre svoju e-mailovú marketingovú kampaň a efektívne zmenili svoj prístup k e-mailom.
Miera otvorenia udáva, koľko ľudí vo vašej e-mailovej kampani otvorilo vaše e-maily. Presnejšie povedané, zobrazuje percento odberateľov e-mailov, ktorých by ste mohli na začiatku prilákať svojimi e-mailmi.
Jedným z najdôležitejších ukazovateľov, ktoré udržujú vašu e-mailovú marketingovú kampaň na správnej ceste, je miera kliknutí. Vypočítava percento jednotlivcov, ktorí otvoria e-mail a kliknú na odkaz v ňom. Analýzou miery kliknutí môžete rýchlo určiť, do akej miery vaša e-mailová kampaň láka príjemcov.
Pamätajte, že osloviť vaše publikum a presvedčiť ho, aby otvorilo e-mail s dômyselným predmetom, nie je vaším jediným cieľom. V konečnom dôsledku je dôležité, koľko z nich kliklo a navštívilo váš odkaz.
Miera prekliknutia (CTR) je pomer príjemcov e-mailu, ktorí otvorili váš e-mail a klikli na odkaz alebo výzvu na akciu, ktoré ste zahrnuli. Je to jedna z najdôležitejších metrík, ktorú používa väčšina digitálnych a online marketérov na posúdenie úspešnosti a efektívnosti e-mailovej marketingovej kampane.
Táto metrika často mätie každého a mnohí ľudia si ju nesprávne vysvetľujú tým, že predpokladajú, že medzi mierou prekliknutia (CR) a mierou prekliknutia (CTR) neexistujú žiadne rozdiely. No, existujú určité rozdiely.
Miera prekliknutia je percento ľudí, ktorí otvorili váš e-mail a klikli na vami uvedený odkaz (MP). Naproti tomu miera kliknutia (CR) ukazuje percento príjemcov, ktorí klikli.
Keď príjemca otvorí váš e-mail a klikne na váš odkaz, vaším cieľom je presvedčiť ho, aby vykonal konkrétnu akciu. A metriky miery konverzie môžu byť použité na posúdenie toho, ako dobre robíte svoju prácu.
Konverzný pomer označuje percento príjemcov e-mailu, ktorí otvorili váš e-mail a vykonali požadovanú akciu. Na ilustráciu predpokladajme, že chcete, aby vaši príjemcovia po kliknutí na odkaz vyplnili predplatné. Konverzný pomer je metrika, ktorá vám ukáže, koľko vašich príjemcov e-mailu vyplní tento formulár.
Niekto sa možno prihlásil na odber vášho e-mailového zoznamu, ale to neznamená, že v ňom bude chcieť byť vždy. Okrem toho musíte do každého e-mailu zahrnúť odkaz na zrušenie odberu, aby ste dodržali rôzne zákony, ako napríklad zákon CAN-SPAM a GDPR . V dôsledku toho sa veľa príjemcov z času na čas odhlási z vášho zoznamu e-mailov.
Ak chcete spustiť efektívnu e-mailovú kampaň, musíte sledovať počet ľudí, ktorí sa odhlásili z vášho zoznamu, a miera odhlásenia vám v tom pomôže.
Vedieť, koľko vašich e-mailov sa dostalo do doručenej pošty vašich príjemcov, nestačí na efektívne spustenie e-mailovej kampane. Ako e-mailový obchodník musíte sledovať aj mieru odchodov.
Miera odchodov e-mailov je podiel adries v zozname adries, ktoré nedostali vaše e-maily, pretože ich e-mailové servery príjemcu vrátili. K nedoručeniu e-mailov dochádza, keď nie je možné doručiť e-maily na konkrétne e-mailové adresy.
Každý vie, že e-mailový marketing je najefektívnejší spôsob marketingu vašich produktov a maximalizácie návratnosti investícií. Ale veľmi vám nepomôže, ak presne nezmeriate ROI a neurčíte si najlepšiu marketingovú stratégiu.
ROI alebo návratnosť investícií je metrika, ktorá ukazuje, aký zisk dosiahnete za každý dolár, ktorý miniete. A ak chcete udržať svoju marketingovú kampaň na správnej ceste a vyhnúť sa nadmerným výdavkom, ROI je konečný KPI, ktorý musíte sledovať.
Primárnou požiadavkou na spustenie e-mailovej marketingovej kampane je zoznam e-mailov. Hoci je možné zakúpiť si zoznam e-mailov a v mnohých krajinách je to dokonca legálne, nemali by ste sa pre to rozhodovať.
Pamätajte si, že čím viac e-mailových adries môžete pridať do svojho zoznamu e-mailov, tým väčšiu šancu budete mať na získanie nových zákazníkov. A miera rastu zoznamu vám pomôže určiť, či zhromažďujete e-mailové adresy vhodným a efektívnym spôsobom.
Hoci sadzby za zdieľanie a preposielanie e-mailov nie sú prioritné, stále sú to veľmi dôležité metriky. Ukazuje, aký efektívny je obsah vášho e-mailu pri lákaní vašich príjemcov, aby ho zdieľali na rôznych platformách sociálnych médií.
V podstate ide o podiel príjemcov e-mailov, ktorí sa rozhodli posielať e-maily ďalej priateľom alebo kliknúť na tlačidlo „zdieľať toto“ a uverejniť obsah e-mailu na sociálnej sieti.
Zrušenie odberu nie je najhorší osud, ktorý môže postihnúť vaše e-maily; je tu ďalší: sťažnosti na spam. Je vašou zodpovednosťou ako e-mailový obchodník sledovať, ako dobre sú vaše e-maily v súlade s rôznymi kybernetickými zákonmi. Ak je miera odhlásenia a spamu vysoká, môže sa vyskytnúť vážny problém s vašimi e-mailami, ako aj so spôsobmi odosielania e-mailov.
Všetky vyššie uvedené KPI sú dôležité a výrazne vám pomôžu. Majte na pamäti, že dôvera iba jednej metrike nebude nikdy múdrym krokom, pretože žiadne KPI e-mailového marketingu nikdy nedokáže presne zachytiť celkový obraz e-mailovej marketingovej kampane.
Ak je vaším primárnym cieľom doručovanie e-mailov, najdôležitejšími metrikami na sledovanie sú metriky ako miera otvorenia, miera kliknutí a miera prekliknutia.
Zatiaľ čo metriky, ako je miera konverzie a návratnosť investícií, ukážu, ako dobre funguje vaša marketingová stratégia, miera odchodov, sťažnosti na spam a miera odhlásenia poukazujú na nedostatky vo vašom prístupe.
Nakoniec miera zdieľania e-mailov a miera rastu zoznamu ukážu, či sú vaše e-maily pre vašich zákazníkov vzrušujúce alebo nie.
Preto namiesto zamerania sa na jednu metriku odporúčame sledovať tri alebo štyri metriky naraz, aby ste určili presný scenár. A ktoré KPI by sme mali sledovať, by mali byť určené vaším cieľom a typom podnikania.
To je na dnes všetko. Pekný deň!