E-mailová frekvencia: Koľko e-mailov by ste mali poslať týždenne alebo mesačne?
Odosielanie príliš veľkého množstva e-mailov môže obťažovať vašich odberateľov. Odoslanie príliš malého počtu však môže viesť k zmeškaným predajom a konverziám. Aká je teda najlepšia frekvencia e-mailov na vytváranie interakcií?
Aby sme sa dostali k podstate tejto miliónovej otázky, analyzovali sme viac ako milión kampaní odoslaných na platformu MailerLite v roku 2022, aby sme zistili, ako často by ste mali posielať e-maily.
Odpoveď, ku ktorej sme dospeli, je … záleží na počte. Prepáčte, aj my sme dúfali v inú odpoveď. Ale optimálna frekvencia e-mailov skutočne závisí od vašich odberateľov, typov e-mailov, ktoré plánujete posielať, produktu, ktorý propagujete, a vašej ponuky.
Dobrou správou je, že naše údaje poukazujú na množstvo zaujímavých poznatkov. Zdieľame tieto a niektoré osvedčené postupy, ktoré vám pomôžu určiť optimálnu frekvenciu e-mailov.
Čo je kadencia e-mailu?
Kadencia e-mailov je frekvencia a načasovanie odosielaných e-mailov. Cieľom je optimalizovať vašu frekvenciu, aby vaše emaili získali najvyššiu možnú úroveň zapojenia a prispeli k vášmu e-mailovému marketingu a širším obchodným cieľom.
Mnoho premenných môže ovplyvniť optimálnu frekvenciu e-mailového marketingu pre vaše podnikanie.
Produkty, ktoré predávate, sú jednou takouto premennou. Elektronický obchod s neustále sa meniacim radom produktov a často sa meniacimi ponukami pravdepodobne posiela viac e-mailov ako obchod, ktorý sa zameriava na malý výber produktov za stabilnú cenu.
Množstvo obsahu, ktorý vytvoríte, ovplyvní aj frekvenciu. Podnik, ktorý vytvára veľa obsahu, bude mať viac čo povedať viac ako ten, ktorý obsah vytvára len zriedka, čo odôvodňuje vyššiu frekvenciu e-mailov. Môžete tiež posielať e-maily rôznym segmentom zákazníkov s rôznou frekvenciou.
Vrúcny potenciálny zákazník, ktorý sa práve zaregistroval na bezplatnú skúšobnú verziu, bude potrebovať vysokú frekvenciu e-mailov, aby sa dozvedel o vašom produkte a ponuke. Dlhoročný zákazník si však môže vystačiť s týždenným alebo mesačným bulletinom, ktorý obsahuje dôležité aktualizácie.
Aký je účel hľadania optimálnej kadencie e-mailov?
Nájdenie optimálnej kadencie e-mailov vám umožní odosielať e-maily rýchlosťou, ktorá najlepšie ovplyvňuje vaše obchodné ciele.
Nastavte správnu frekvenciu e-mailov a zvýšite metriky e-mailového marketingu, ako sú miery otvorenia, miery prekliknutí a konverzie. Pomýlite sa a stane sa opak. Pošlite príliš veľa e-mailov a vaši príjemcovia prestanú vidieť ich hodnotu a môžu sa odhlásiť z vášho zoznamu. Posielajte príliš málo a prídete o príležitosti spojiť sa so svojimi odberateľmi a generovať predaj.
Analýza údajov o kadencii e-mailov
Naša analýza údajov magicky neodhalila dokonalú frekvenciu e-mailového marketingu. Naučili sme sa však niekoľko dôležitých vecí, ktoré vám pomôžu rozhodnúť sa, ako často posielať e-maily, vrátane:
- Ako často iné firmy posielajú e-maily
- Priemerná miera zapojenia pre e-maily odosielané s rôznymi frekvenciami
- Referenčné hodnoty frekvencie e-mailov podľa odvetvia
Poďme sa ponoriť do údajov!
Najprv je tu graf, ktorý ukazuje percento účtov MailerLite, ktoré posielajú kampane s rôznymi frekvenciami. Údaje zvýrazňujú kampane, nie automatické e-maily odosielané prostredníctvom pracovných postupov e-mailového marketingu.
Tento graf ukazuje, že 53,49 % našich zákazníkov posiela viac e-mailov každý mesiac. A čo viac, 32,51 % našich zákazníkov pošle každý týždeň aspoň jeden e-mail. Ak chcete každý týždeň posielať viacero e-mailov, určite nie ste sami!
Ovplyvňuje však počet odoslaných e-mailov mieru otvorenia? Pozrite si obrázok nižšie, aby ste to zistili.
Naše údaje ukazujú, že e-maily odosielané viackrát za týždeň majú nižšiu mieru otvorenia ako e-maily odosielané mesačne alebo menej. Ukazuje tiež, že priemerná miera otvorenia klesá, čím častejšie posielate e-maily.
Rozdiel je však nepatrný: stredný rozdiel v miere otvorenia medzi e-mailami odoslanými viac ako 7-krát týždenne a e-mailmi odoslanými raz za mesiac alebo menej je len 4,66 %. Je ľahké vidieť, ako by výhody posielania väčšieho množstva e-mailov mohli v niektorých situáciách prevážiť negatíva mierne nižšej miery otvorenia.
Poznámka k open-rate 👇
Nedávne zmeny ochrany osobných údajov Apple Mail znamenajú, že otvorené sadzby nie sú také presné ako kedysi. Všetky e-maily odoslané používateľom Apple Mail, ktorí majú nastavenú ochranu súkromia, sa zobrazujú ako otvorené.
Vzhľadom na vyššie uvedený bod môže byť miera prekliknutia lepšou metrikou na meranie zapojenia kampane. Nižšie uvedený graf zobrazuje priemernú mieru prekliknutia e-mailov na základe frekvencie odosielania e-mailov.
Naše najnovšie údaje naznačujú, že frekvencia odosielania má malý vplyv na mieru prekliknutia. E-maily odosielané 2 až 3-krát týždenne mali najnižšiu CTOR na úrovni 16,89 %, ale to bolo len o 0,56 % nižšie ako frekvencia odosielania s najvyššou mierou prekliknutia, ktorá bola odoslaná 4 až 5-krát týždenne.
Údaje ukazujú, že pokiaľ poskytujete hodnotu, ľudia budú klikať s vašimi e-mailmi bez ohľadu na to, ako často ich posielate.
Frekvencia e-mailov podľa odvetvia
Pozrime sa na frekvenciu e-mailov podľa odvetvia. Analyzovali sme mieru, akou naši zákazníci posielajú e-mailové kampane svojim odberateľom. Tabuľka nižšie zobrazuje stredný počet dní medzi e-mailmi pre rôzne odvetvia.
Získate tak lepšiu predstavu o tom, ako by mal vyzerať váš trend odosielania e-mailov, ale nebude presný. Každý podnik v konkrétnom odvetví je jedinečný a bude poskytovať rôzne služby a správy, ktoré ovplyvňujú počet odoslaných e-mailov.
Priemysel | Počet dní medzi e-mailami (medián) |
---|---|
Poľnohospodárske a stravovacie služby | 15.06 |
Umenie a umelci | 19.03 |
Autor | 18.67 |
Krása a osobná starostlivosť | 16.3 |
Blogger | 12.74 |
Obchod a financie | 13.34 |
Poradenstvo | 12.75 |
Kreatívne služby/agentúra | 15.17 |
Elektronický obchod | 13.29 |
Vzdelávanie a odborná príprava | 12.6 |
Vzdelávacia inštitúcia | 12.05 |
Zábava a podujatia | 14.86 |
Zdravie a fitnes | 12.64 |
Záľuby | 11.24 |
Dom a záhrada | 15.57 |
Marketing a reklama | 11.42 |
Médiá a vydavateľstvo | 16.02 |
Lekárska, zubná a zdravotná starostlivosť | 16.17 |
Nezisková | 14.4 |
Vydavateľstvo | 13.15 |
Nehnuteľnosť | 14.43 |
Náboženstvo | 8.2 |
Maloobchod | 14.5 |
Softvér a webové aplikácie | 13.52 |
Cestovanie a doprava | 16.2 |
Osvedčené postupy na nájdenie perfektnej kadencie e-mailov
Ďalej sa pozrieme na 8 osvedčených postupov kadencie e-mailov, ktoré môžete použiť spolu s našimi údajmi na zistenie optimálnej frekvencie e-mailov. Uveďte ich do praxe, aby ste videli, ako sa otvárania a kliknutia množia a zároveň minimalizujete počet zrušení odberu.
1. Začnite so svojimi e-mailovými marketingovými cieľmi
Pred výberom kadencie sa rozhodnite, čo chcete, aby vaše e-maily dosahovali. Medzi bežné ciele patrí zvýšenie predaja, podpora potenciálnych zákazníkov, zvýšenie návštevnosti blogu, budovanie autority pomocou bulletinu alebo zvýšenie pozornosti vášho obsahu, aby ste mohli zarábať na reklamách.
Každý z týchto cieľov bude mať optimálnu frekvenciu. Pestovanie potenciálnych zákazníkov môže vyžadovať vysokú frekvenciu e-mailov, aby bola vaša značka v popredí pozornosti, zatiaľ čo potenciálny zákazník má záujem o nákup. Ak si však chcete vybudovať autoritu pomocou newslletru, bude lepšie, ak budete e-maily posielať iba vtedy, keď máte kvalitný článok, ktorý ste pripravení zdieľať.
S ohľadom na to si vyberte cieľ a potom premýšľajte o tom, koľko e-mailov bude potrebných na dosiahnutie týchto cieľov.
2. Zosúlaďte frekvenciu e-mailov so správaním zákazníkov
Automatizácia e-mailového marketingu vám umožňuje zosúladiť frekvenciu odosielaných e-mailov so správaním vašich potenciálnych zákazníkov alebo zákazníkov.
Ak sa napríklad niekto zaregistruje na odber magnetu (ebook, pdf, zľava…), môžete mu automaticky doručiť magnet a potom mu poslať ďalšie informácie súvisiace s témou zdroja. Alebo ak sa jeden z vašich odberateľov zaregistruje na webinár, môžete mu v správnom čase poslať následný e-mail.
To zaisťuje, že odberatelia dostanú relevantné e-maily, keď je to dôležité, bez ohľadu na to, ako často posielate kampane.
V tomto článku nájdete príklady pracovných postupov automatizácie, ktoré vám pomôžu začať.
3. Vo svojom uvítacom e-maile nastavte očakávania
Jednoduchý spôsob, ako udržať účastníkov spokojných s vašou e-mailovou kadenciou, je povedať im, ako často budú dostávať e-maily.
Vytvorte uvítací e-mail, ktorý vysvetlí, ako často kontaktujete odberateľov. Príjemca tak nebude na pochybách o tom, ako často môže očakávať, že od vás bude počuť.
V tejto fáze môžete tiež ponúknuť viacero možností frekvencie, aby ste príjemcom umožnili vybrať si frekvenciu, ktorá im vyhovuje.
4. Vytvorte segmenty predplatiteľov
Ďalším spôsobom, ako umožniť zákazníkom vybrať si, ako často od vás budú počuť, je vytvoriť segmenty príjemcov na základe faktorov, ako sú záujmy alebo miesta. Potom môžete zaradiť svojich odberateľov do skupín a posielať e-maily súvisiace s ich záujmami.
Niekto, kto prejaví záujem o viacero typov obsahu, dostane viac e-mailov ako niekto so špecifickými záujmami.
Existuje mnoho spôsobov, ako vytvoriť segmenty a skupiny. Jedným z nich je pridať možnosti na stránku registrácie e-mailu. To robí Marketing Dive, keď sa prihlásite na odber bulletinu.
Zdroj: Marketing Dive
Alebo môžete vytvoriť odkaz na svoje centrum preferencií zo svojho e-mailu, aby ste ľuďom umožnili vybrať si témy, ktoré ich zaujímajú. Obrázok nižšie zobrazuje príklad centra preferencií vytvoreného pomocou MailerLite pre bulletin pre pánov.
Predplatiteľov môžete dokonca segmentovať na základe ich aktivity. Napríklad e-shop s módou by mohol pridať každého, kto klikne na odkaz na ich kolekciu pánskeho oblečenia, do segmentu pre ľudí zaujímajúcich sa o pánske oblečenie.
Bonusový tip: Vytvorte si vlastnú stránku na zrušenie odberu 👇
Ľudia sa odhlásia z odberu e-mailov, keď majú pocit, že nedostávajú relevantný obsah. Použite náš vlastný nástroj na tvorbu stránok na zrušenie odberu, aby ste ľuďom dali možnosť zvoliť si príjem relevantnejších e-mailov namiesto úplného odhlásenia z vášho zoznamu.
5. Pridajte prieskum do svojho bulletinu
Jednoduchým spôsobom, ako zistiť, či vaša aktuálna e-mailová frekvencia funguje pre vašich odberateľov, je opýtať sa ich.
Vytvorte e-mailový prieskum, ktorý sa ľudí opýta, či sa im páči aktuálna frekvencia alebo či by radšej dostávali e-maily častejšie alebo menej často.
S týmito informáciami môžete zvážiť zvýšenie alebo zníženie počtu odoslaných e-mailov.
Bonusový tip: Vytvorte dotazník na odhlásenie 👇
Pomocou dotazníkov na zrušenie odberu zistite, prečo ľudia opustili váš zoznam. Ak sa jeden dôvod stále objavuje, budete vedieť, že musíte posielať menej e-mailov.
6. Pomocou A/B testovania zistite, čo preferujú predplatitelia
Testy A/B poskytujú analytickejší pohľad na to, ako vaši odberatelia reagujú na rôzne frekvencie.
Môžete napríklad rozdeliť svojich odberateľov do dvoch skupín a posielať týždenné bulletiny skupiny A a dvojtýždenné bulletiny skupiny B, aby ste zistili, ktorá z nich má za následok vyššiu mieru otvorenia a prekliknutia.
Môžete dokonca otestovať faktory, ako je čas e-mailu, deň odoslania kampaní alebo typ obsahu, ktorý zahrniete.
Akonáhle budete mať svoje výsledky, nezastavujte sa tam! Pokračujte v testovaní, kým neznížite najúspešnejšiu frekvenciu e-mailov pre vaše publikum.
7. Zosúlaďte odosielanie emailov
Dávajte pozor, aby vaša firma neposielala príliš veľa e-mailov súčasne. Ľudia nie vždy rozlišujú medzi predajným e-mailom, aktualizáciou produktu alebo marketingovým newslletrom. Len uvidia, že spoločnosť XYZ im poslala viacero e-mailov.
S ohľadom na túto skutočnosť by ste mali zosúladiť frekvenciu a načasovanie odosielania s frekvenciou a načasovaním iných kampaní. Vyhnete sa tak preplneniu schránok predplatiteľov príliš veľkým množstvom e-mailov.
Zvážte tiež zdieľanie informácií o frekvencii e-mailov v tomto článku s inými spolupracovníkmi, aby mohli optimalizovať frekvenciu odosielania. Potom môžete vytvoriť medziodborovú e-mailovú stratégiu a harmonogram, aby nedošlo k žiadnym konfliktom.
8. Monitorujte svoje e-mailové analýzy
Náš ďalší tip je možno ten najjednoduchší. Pozrite sa na svoje e-mailové analýzy a zistite, ako ľudia reagujú na vaše kampane.
E-mailová frekvencia je len jednou časťou úspešnej e-mailovej marketingovej stratégie
Jednotná frekvencia e-mailov neexistuje, ale môžete nájsť to, čo vám najlepšie vyhovuje, a spustiť sa s tým.
Pravdou je, že úspešnosť vašej e-mailovej marketingovej stratégie sa dá len zriedka rozdeliť na jeden aspekt, ako je frekvencia odosielania alebo predmet emailu. Keď sa správne prvky e-mailu zosúladia tak, aby vyhovovali potrebám vašich predplatiteľov, získate lepšie ceny za otvorenie a viac kliknutí.
Ak vás odberatelia potrebujú počuť každý týždeň, pošlite im e-maily každý týždeň. Ak vás potrebujú menej často, experimentujte, aby ste našli frekvenciu, ktorá funguje.