Lievik marketing: príklady z praxe

Svet elektronického obchodu rýchlo rastie vďaka jeho významu v modernom podnikaní. Lievikový marketing je jednou z najúspešnejších taktík, ktoré používajú mnohé podniky na dosiahnutie maximálneho úspechu v tejto oblasti.

Je neoceniteľným nástrojom pre stránky elektronického obchodu, ktoré im umožňujú nasmerovať potenciálnych zákazníkov strategickým spôsobom, kým neuskutočnia nákup. Poskytuje efektívny spôsob, ako zlepšiť proces predaja a zvýšiť zisky.

E-shopy, ktoré využívajú lievikový marketing, majú vyššie tržby a budujú si viac lojálnych zákazníkov. Táto stratégia im pomáha lepšie porozumieť svojim zákazníkom a uspokojiť ich potreby ponukou relevantných produktov a služieb. Niet divu, že jeho popularita rastie.

E-shopy využívajú automatizáciu a optimalizáciu na oživenie svojich marketingových kampaní. Prekvapivo to dokážu s menším časom a peniazmi, no stále dosahujú lepšie výsledky.

Šachová partia s zákazníkmi

Pár príkladov lievik marketingu:

  1. Amazon: Amazon je jedným z najväčších e-shopov, ktorý využíva lievik marketing. Amazon používa lievikový marketing na cielenie svojich ponúk na konkrétne skupiny zákazníkov. Napríklad, ponúka rôzne zľavy a ponuky pre zákazníkov, ktorí nedávno nakúpili produkt, alebo pre zákazníkov, ktorí sa zaregistrovali do ich programu „Prime“.
  2. Decathlon: Decathlon, francúzsky e-shop s športovým vybavením, tiež využíva funnel. Decathlon používa funnel marketing na cielenie svojich ponúk na konkrétne skupiny zákazníkov. Napríklad, ponúka rôzne zľavy a ponuky pre zákazníkov, ktorí sa zaregistrovali do ich newslettra, alebo pre zákazníkov, ktorí nedávno nakúpili produkt.
  3. Zalando: Zalando, nemecký e-shop s módnym oblečením, tiež využíva lievikový marketing. Zalando používa lievik/funnel na cielenie svojich ponúk na konkrétne skupiny zákazníkov. Napríklad, ponúka rôzne zľavy a ponuky pre zákazníkov, ktorí sa zaregistrovali do ich newslettra, alebo pre zákazníkov, ktorí nedávno nakúpili produkt.

Segmentácia zákazníkov je dôležitou súčasťou marketingových ciest. Môže to pomôcť e-shopom lepšie porozumieť svojim zákazníkom a prispôsobiť ich služby podľa rôznych kritérií, ako sú minulé nákupy, demografia, záujmy atď.

Tým, že sa e-shopy umožňujú zamerať sa na konkrétne segmenty zákazníkov, ich marketingové kampane sa stávajú výrazne efektívnejšie a úspešnejšie.

E-shopy tiež môžu využívať automatizáciu v rámci lievik marketingu. Napríklad, e-shop môže automaticky posielať emailové kampane s ponukami produktov zákazníkom, ktorí prešli do druhej fázy lieviku. Toto umožňuje e-shopom udržať kontakt so svojimi zákazníkmi a zvýšiť pravdepodobnosť, že sa vrátia a nakúpia.

Lievik v praxi

E-shop pre outdoorové vybavenie: Tento e-shop využije lievik marketing pre zvýšenie predaja svojich produktov. V prvej fáze lieviku sa zamerá na získanie emailových adries potenciálnych zákazníkov prostredníctvom bezplatného e-booku o outdoorových aktivitách. V druhej fáze sa im ponúkne zľavu na vybrané produkty a v tretej fáze sú presmerovaní na stránku s produktmi, kde môžu nakúpiť. Táto kampaň môže zaznamenať kľudne nárast predaja o 30%. Samozrejme to záleží na veľa faktoroch, ale môže to byť 30%, menej, ale aj viac.

Na záver, lievik marketing je veľmi dôležitou (a často podceňovanou) súčasťou eshopov. E-shopy, ktoré ho používajú, dosahujú vyššie predaje a lojálnejších zákazníkov. V konečnom dôsledku majú lepšiu pozíciu na to, aby mohli efektívne reagovať a súťažiť so svojimi konkurenciou.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

    Dúfame, že ešte nechcete odísť...
    Vložte meno a e-mail nižšie a odoberajte novinky zo sveta marketingu!