Makro influenceri: Aký je v nich háčik?
V minulom článku sme sa bavili o mikro influenceroch a ako môžu pomôcť značkám získať lojálnych zákazníkov. Ale dnes sa pozrieme na “makro” influencerov – tých s obrovským dosahom na sociálnych sieťach.
Kto je makro influencer ?
Makro influenceri sú tí, ktorí majú veľmi veľký počet nasledovníkov na sociálnych sieťach a ich príspevky sú obvykle viditeľné pre státisíce, ak nie milióny ľudí. Takéto influencery nájdete najmä v oblastiach ako móda, krása, zdravie, fitness a podobne.
Makro influenceri sa líšia od mikro influencerov nielen veľkosťou svojho publiku, ale aj honorárom za spoluprácu s nimi. Makro influenceri obvykle požadujú oveľa viac peňazí za spoluprácu s nimi, pretože ich vplyv je oveľa väčší. Ale to neznamená, že makro influenceri sú vždy lepšou voľbou pre značky.
Najväčší problém makro influencerov…
Aj keď majú makro influenceri veľký dosah, môže to byť pre značky problém, pretože ich publikum môže byť veľmi široké a nezameriava sa na konkrétnu cieľovú skupinu. Takže, aj keď môžu získavať veľa nových sledovateľov, tieto nové sledovateľovia nemusia byť potenciálnymi zákazníkmi značky.
Ďalším problémom s makro influencermi je to, že ich príspevky sa často považujú za reklamy a mnohí sledovatelia ich ignorujú alebo blokujú. To môže znamenať, že značky nebudú mať taký vplyv, aký by očakávali, a budú musieť platiť za spoluprácu s influencerom, ktorý neprinesie žiadne výsledky.
Ale neznamená to, že by ste sa nemali snažiť spolupracovať s makro influencermi. Ak máte dostatočný rozpočet a vaša značka zodpovedá ich cieľovej skupine, môžete dosiahnuť veľmi veľký vplyv na sociálnych sieťach. A aj keď môže byť drahšie pracovať s makro influencerom, ich dosah môže byť pre vašu značku veľmi výhodný.
Čo si vybrať ? Mikro či makro influencer ?
Takže, čo je lepšie – spolupráca s mikro alebo makro influencerom? V skututočnosti závisí na konkrétnej značke a ich cieľovej skupine.
Pre niektoré značky by mohla byť lepšia spolupráca s mikro influencerom, ktorý má zamerané publikum a väčšiu angažovanosť. Pre iné značky by však mohlo byť lepšie pracovať s makro influencerom, ktorý má obrovský dosah a môže pomôcť získavať nových zákazníkov.
Ako sa rozhodnúť, s kým spolupracovať? Je dôležité preskúmať si influencera a zistiť, či je to pre vašu značku dobrá voľba. Pozrite si ich publikum a zistite, či sú títo ľudia vašou cieľovou skupinou. Zistite tiež, aké sú ich posty, či sú autentické a či vyzerajú ako reklamy. V neposlednom rade zistite, aké sú ich ceny a koľko si môžete dovoliť. Viac nájdete v tomto článku.
V konečnom dôsledku neexistuje univerzálna odpoveď na to, ktorý typ influencera je pre vašu značku najlepší. Je to individuálna otázka a závisí od mnohých faktorov. Dôležité je však pamätať na to, že spolupráca s influencerom by mala byť vždy autentická a prínosná pre obe strany.
Takže, či už sa rozhodnete pre spoluprácu s mikro alebo makro influencerom, mali by ste vždy hľadať tých, ktorí dokážu priniesť pridanú hodnotu pre vašu značku a jej zákazníkov.
A pamätajte si, že v konečnom dôsledku ide o to, aby ste mali úspešnú a autentickú spoluprácu s influencerom a aby ste si získali svojich zákazníkov.
Takže čo na to hovoríte? Ktorý typ influencera je pre vašu značku ten správny? Dajte nám vedieť v komentároch nižšie!
A nezabudnite, že v konečnom dôsledku ide o to, aby ste sa pri spolupráci s influencerom bavili a aby ste si vytvorili skutočné spojenie s vašimi zákazníkmi.