6 úspešných marketingových stratégií

Tu je rýchly kontrolný zoznam trvalo úspešných marketingových stratégií, ktoré platia prakticky pre každú firmu. 

Týchto sedem stratégií vám môže pomôcť stimulovať nové obchody, zvýšiť objem obchodov od existujúcich zákazníkov a vybudovať opakované obchody. Možno sa vám nepodarí použiť všetky vo vašom podnikaní, no niektoré určite využijete. 

6 úspešných marketingových stratégií

#1 – Systém odmien pre častých kupujúcich 

Dnes všetky veľké letecké spoločnosti a mnohé hotelové reťazce používajú túto techniku ​​na zachytenie opakovaných obchodov od svojich klientov. Viem o autoumyvárke, ktorá používa rovnaký nápad. Každému zákazníkovi vydajú malý plastový dierový štítok. Keď zákazník zaplatí za určitý počet umytí zaznamenaných na karte, môže si kartu uplatniť na bezplatné umytie, a tak povzbudiť zákazníka, aby sa radšej vrátil do vašej firmy, než aby išiel ku konkurencii. 

Aby bol tento typ stimulu ešte efektívnejší, môžete ho viazať na určitý dátum, takže body sa musia nazbierať a uplatniť v určitom čase. 

#2 – Zľavy 

Je to pravdepodobne najpoužívanejšia marketingová stratégia v podnikaní. Takmer každý podnik v na svete využíva zľavy v rôznych časoch a rôznymi spôsobmi. Jedna opatrnosť ohľadom zliav – ak sa používa veľa, stráca účinnosť. Maloobchodný nábytkársky priemysel napríklad zisťuje, že špeciálna reklama typu „iba tento víkend“ stráca účinnosť, čím viac ju používa. 

Taktiež umelé zlacňovanie je z dlhodobého hľadiska veľmi nebezpečné. Automobilový priemysel si urobil veľkú, zjavne trvalú škodu umelým zlacňovaním, takže nakoniec každý vie, že cena nálepky na aute je nezmyselná a každá cena je obchodovateľná. Je dôležité mať logický dôvod spojený so zľavou, inak v podstate pripúšťate, že vaše bežné ceny sú prehnané!

Preskladnenie zásob, výročie, oslava sviatkov, uvádzacia ponuka pre nových zákazníkov, špeciálna ponuka na nový produkt alebo službu. Toto všetko sú príklady logických prijateľných dôvodov na zľavy. 

#3 – Používanie prémií 

Prémiová ponuka v podstate hovorí: „Kúp si toto a toto získaj zadarmo.“ Ide o mimoriadne efektívnu marketingovú stratégiu, ktorá je vhodná pre mnoho rôznych typov podnikov. Jedným z najzaujímavejších použití prémií, ktoré som videl, je použitie prémií atraktívnych pre jednotlivcov, ale viazaných na obchodné produkty a služby, ako je bezplatný televízor alebo fotoaparát pri nákupe určitého množstva špeciálneho tovaru. V skutočnosti tento typ reklamy umožňuje firemnému zákazníkovi minúť zdaniteľné obchodné peniaze za tovar a získať bezplatný darček, ktorý osobne použije vo svojom súkromnom živote. 

#4 – Spoločné balenie rôznych produktov alebo služieb 

Ide o marketingovú stratégiu, ktorá sa zvyčajne používa na zvýšenie priemernej veľkosti nákupu v podniku. Ak hľadáte vynikajúci príklad tohto, pozrite si predajnú stránku Dotcomsecrets.com – najúžasnejší darček zadarmo. Nájdete v ňom množstvo produktov, ktoré sú spojené dohromady, aby vytvorili ponuku, ktorej sa naozaj nedá odolať. 

#5 – Predaj zmlúv o platbe vopred 

Poznáte to v oblasti kúpeľov a cvičebných salónov. Platíte 49 eúr za členstvo, v rámci ktorého môžete využívať zariadenia X-krát alebo X-krát dlho, namiesto toho, aby ste platili za návštevu. Rovnaká myšlienka je použiteľná pre mnoho rôznych podnikov a dokonca predstavuje zaujímavú príležitosť pre malých podnikateľov na zvýšenie prevádzkového kapitálu. 

Pomocou tejto techniky môžu zákazníci v skutočnosti získať prevádzkový kapitál tak, že ho vopred vyzbierajú pre budúce obchody. Vezmime si napríklad reštauráciu. Majiteľ reštaurácie mohol predať členskú kartu dobrú na 25 večerí, čokoľvek z jedálneho lístka, za 249 eúr. Priemerná večera môže byť 12 alebo 13€, čo zákazníka stojí viac ako 300 eúr. Kúpou karty vopred teda zákazník ušetrí približne 50 eúr. Môže len podpísať svoj šek a nemusí platiť za pochodu a možno získať zaručené rezervácie s krátkou lehotou alebo získať aj inú výhodu. Majiteľ reštaurácie, ktorý predá 50 týchto členstiev, narýchlo vyzbiera viac ako 12 000 eúr. 

#6 – Pravidelné zasielanie správ minulým a súčasným zákazníkom alebo klientom

Myslím si, že jedinou najefektívnejšou marketingovou stratégiou, ktorú môže každá firma použiť na budovanie lojality zákazníkov, udržanie zákazníkov a stimuláciu častejšieho nákupu zo strany zákazníkov, je publikácia a distribúcia mesačného bulletinu. Ide o mimoriadne účinnú a nákladovo efektívnu marketingovú metódu. Keď zostanete v kontakte so svojou klientelou, s vlastným newsletterom, robíte všetky tieto cenné veci. 

Po prvé, vytvoríte si zvyk na strane vašich zákazníkov. Očakávajú, že dostanú váš newsletter a zvyknú si ho čítať. 

Po druhé, zostávate na vrchole vedomia v mysli vášho zákazníka. 

Po tretie, môžete odovzdať užitočné informácie a nápady, ktoré vaši zákazníci oceňujú. 

Štyri, môžete naďalej preukazovať svoju odbornosť vo svojom odbore. 

Po piate, môžete stimulovať ústnu reklamu 

Po šieste, môžete inzerovať predaje, špeciálne ponuky, nové produkty, nové služby, nové miesta a tak ďalej vo svojej vlastnej publikácii. 

Účtovníci, právnici, zubári, chiropraktici, lekári – títo odborníci sa naučili, aká účinná je táto myšlienka, a mnohí z nich pravidelne vydávajú svoje vlastné informačné bulletiny. 

Presne ten istý nápad by mohol použiť mnoho rôznych typov podnikov. Kozmetický salón by mohol vydať bulletin o starostlivosti o pleť, krásu a módne tipy. Reštaurácia by mohla vydávať bulletin o miestnej zábave, receptoch a tipoch na nakupovanie . Spoločnosť zaoberajúca sa kancelárskou technikou mohli vydať newsletter o tipoch na riadenie a efektivitu. 

Mám svoj vlastný newsletter program, ktorý sa posiela mesačne a poskytuje nespočetné množstvo hodín školení ako bonusy, ako aj pravidelne nové hodnotné kúsky. 

Týchto šesť jednoduchých stratégií možno kreatívne využiť mnohými rôznymi spôsobmi. Možno ich budete chcieť použiť ako akýsi „Kontrolný zoznam stimulantov nápadov“ na pravidelne plánované brainstormingové stretnutia s vašimi spolupracovníkmi. 

Verím, že je najlepšie použiť tieto stratégie pri vývoji krátkodobých propagačných kampaní. Keď využívate rôzne akcie a špeciálne ponuky, udržíte si pozornosť a záujem svojich zákazníkov a svoj vlastný záujem o váš biznis udržíte vysoký. 

Použite tieto stratégie a naplánujte si to hneď. 

Zdroj článku

Vložiť komentár

    Dúfame, že ešte nechcete odísť...
    Vložte meno a e-mail nižšie a odoberajte novinky zo sveta marketingu!