7 spôsobov, ako si rýchlo vybudovať dôveru u zákazníkov

Nedá sa poprieť, že čím viac vám vaši potenciálni zákazníci veria, tým je pravdepodobnejšie, že od vás nakúpia.

Ako si však vybudovať dôveru u svojich zákazníkov a potenciálnych kupcov v prevažne digitálnom svete?

Najmä, keď sa toľko podnikov stále zúfalo snaží hrať rôzne hry.

giphy.gif

Digitálny vek, v ktorom žijeme, otvoril značkám obrovské príležitosti.

Tiež to umožnilo nelegitímnym podnikom vykonávať podvody alebo značkám predstierať, že sú niečím, čím nie sú.

Našťastie je tiež jednoduchšie ako kedykoľvek predtým zistiť tieto podniky pomocou vecí, ako sú online recenzie, otvorené fóra a platformy sociálnych médií.

Celkovo to však neprinieslo veľa dobrého, pokiaľ ide o boj proti skepticizmu…

S ohľadom na túto skutočnosť nie je žiadnym prekvapením, že dôvera spotrebiteľov z roka na rok klesá.

Chart1.jpeg

Štúdia spoločnosti BrandAsset Valulator v skutočnosti ukázala, že dôvera klesla zo 44 % v roku 2001 na 18 % v roku 2017!

Je potom škoda, že kvalitné podniky zamerané na zákazníka sú často pošpinené rovnakým štetcom!

Preto sme zostavili 7 spôsobov , ako si môžete rýchlo vybudovať dôveru u svojich potenciálnych zákazníkov a vyniknúť v mori žralokov.

1. Nezameriavajte sa LEN na svoj produkt (áno, dokonca aj vo svojom marketingu…)

Toto je jedna z najväčších chýb, ktoré firmy robia pri vytváraní obsahu.

VŠETKO, čo robia, je propagovať produkt/služby alebo vytvárať blogové príspevky, ktoré vyzerajú takto:

“5 dôvodov, prečo sme najlepší”

Hádaj čo…

Nikoho to nezaujíma!

Neviem ako vy, ale vždy, keď vidím takýto príspevok, môj radar skepticizmu sa zblázni!

Pamätajte, že dôvera sa nevytvára chválením sa…

Je postavená tak, že ukazujete, že vám skutočne záleží a máte na mysli aj záujmy niekoho iného, ​​nielen svoje!

Pokiaľ ide o vytváranie obsahu online alebo ako súčasť vašej stratégie digitálneho marketingu. Premýšľajte o svojej cieľovej skupine a niektorých problémoch a obavách, ktoré majú.

Potom vytvorte obsah, ktorý im skutočne pomôže vyriešiť tieto problémy.

Nie je nič zlé na tom, ak svoj produkt občas propagujete, ale ak chcete vyniknúť a vybudovať si dôveru. Uistite sa, že vediete predovšetkým hodnotou!

2. Vytvorte digitálny marketingový prístup

Marketing je v konečnom dôsledku o vytváraní konzistentnej a prepojenej prítomnosti značky vo viacerých kanáloch

Pomáha to časom budovať dôveryhodnosť a dôveru z niekoľkých dôvodov:

  • Ľudia začínajú spoznávať vašu tvár alebo názov vašej značky/logo
  • Konkurencia v správach pomáha budovať dôveru, pretože ľudia vedia, čo dostanú
  • Začnete si budovať dôveryhodnosť, keď ľudia vidia vašu značku, kamkoľvek idú

Dobrým spôsobom, ako to dosiahnuť, môžu byť remarketingové kampane. To sa dosiahne nastavením sledovacieho pixela na vašom webe a následným spustením reklám návštevníkom webu na viacerých rôznych platformách. Viac o re-marketingových kampaniach sa dozviete v našom článku Ultimate Guide To PPC.

omni-channel_1Stream.png

3. Vždy majte na pamäti avatara zákazníka a jeho požadovaný cieľ

Je nevyhnutné, aby sa vaši potenciálni zákazníci cítili pochopení, aby vám mohli dôverovať.

Najlepší spôsob, ako to urobiť, je vytvoriť si avatara zákazníka a dostať sa hlboko do psychiky zákazníka.

Potom to môžete použiť ako referenčný bod pre akýkoľvek vyrábaný obsah.

Veľmi užitočné môže byť aj pripnutie tlačenej kópie avatara vášho zákazníka vo vašej kancelárii alebo na vašom stole. To vám môže pomôcť pripomenúť si, s kým vlastne hovoríte.

Môže to znieť triviálne, ale budete prekvapení, aký rozdiel to môže znamenať.

Ak už máte zákazníkov, určite sa s nimi pravidelne rozprávajte a pýtajte sa.

Veci sa časom menia, takže nikdy len nepredpokladajte, prečo ľudia nakupujú práve od vás! Možno vás len prekvapia…

Ďalším skvelým cvičením je mriežka na transformáciu zákazníkov pred a po. To vám pomôže začať premýšľať o želanom konečnom cieli vášho zákazníka ao tom, kde sa teraz nachádza; čo vám zase pomôže prejaviť porozumenie a súcit

4. Buďte ĽUDSKÍ a pamätajte, že ľudia nakupujú od ľudí

Toto by mohol byť úprimne ďalší článok sám o sebe!

Dôležitosť ukázať svoju ľudskú stránku nemožno podceňovať.

Akokoľvek si radi myslíme, že sme racionálne bytosti, ktoré robia logické rozhodnutia. Veľa z nich je rozhodovanie ovplyvnené na emocionálnej úrovni.

To môže často znamenať stať sa zraniteľným a skutočným voči ľuďom.

Môže to znamenať byť autentický, keď sa ostatní snažia jednoducho „zapadnúť“

A niekedy dokonca uznať fakt, že nie si dokonalý!

Podľa Edelman Trust Barometer takmer 2 z 3 spotrebiteľov tvrdia, že dôverujú správam influencerov o značke viac ako reklame spoločnosti o ich vlastnej značke.

H2HHeader.jpeg

To neznamená, že musíte ísť von a nájsť influencerov, aby ste mohli propagovať svoju značku.

Znamená to však, že máte zodpovednosť umožniť potenciálnym zákazníkom spoznať ľudí, ktorí stoja za značkou.

5. Pozerajte na tom v širšom a robte ťažké rozhodnutia

Autor Simon Sinek často hovorí o „PREČO“ v rámci organizácie a o tom, čo nazýva „Zlatý kruh komunikácie“.

Tento kruh predstavuje spôsob, akým niektoré z najväčších svetových značiek dnes komunikujú predovšetkým na základe svojho PREČO, aby si u publika vybudovali dôveru a rešpekt.

golden-circle-explained.png

To však nie sú len špekulácie…

Prieskum dôvery k značke Edelman z roku 2019 ukázal, že spotrebitelia zaradili dôveru k značke medzi hlavné faktory, ktoré zohľadňujú pri nákupe, aj nad kvalitou a hodnotou!

Najmä pokiaľ ide o to, čo znamená podnikanie …

Ohromujúcich 81 % percent respondentov prieskumu uviedlo, že „ musia byť schopní dôverovať značke, že robí to, čo je správne “.

Prirodzene to však polarizuje vaše publikum a výsledkom bude, že niektorí ľudia s vami nebudú súhlasiť.

Mnohé podniky sa tomu vyhýbajú, pretože by sa radšej páčili všetkým.

Problém je v tom, že keď sa snažíte všetkým „páčiť sa“, ľudia zvyčajne zostávajú ľahostajní.

V konečnom dôsledku značky, ktoré zaujmú stanovisko, sú tie, ktoré vzbudzujú dôveru a pozornosť.

6. Verejne reagujte na spätnú väzbu a svoje chyby

Ak už podnikáte akokoľvek dlho, určite viete, že sa nemôžete zavďačiť každému.

Veci sa občas pokazia, personál môže zavolať chorý alebo ste možno práve v niečom urobili skutočnú chybu.

Problém je v tom, že so sociálnymi médiami a obrovským počtom platforiem na hodnotenie sa to môže veľmi rýchlo dostať na verejnosť!

Aby to bolo ešte horšie, vidíme toľko podnikov, ktoré reagujú na všetky pozitívne recenzie, ale ignorujú negatívne recenzie!

Prosím, nerobte to…

Recenzie nezmiznú a ich ignorovaním iba ukazujete potenciálnym zákazníkom, že nechcete (alebo viete ako) riešiť problémy.

Keď sa vyskytnú zlé recenzie, je dôležité, aby ste na nich reagovali!

To môže naopak pomôcť vybudovať dôveru namiesto toho, aby ju poškodilo

Image.png

Zdroj Google – OBI

7. Spolupracujte s ostatnými a vytvárajte partnerstvá influencerov

Strategické partnerstvá a spolupráce môžu byť neuveriteľne účinným spôsobom, ako vybudovať dôveru a dôveryhodnosť u vášho publika.

Je to preto, že vám umožňujú využiť dôveru, ktorú už má publikum k inej značke alebo osobe.

Dobrým príkladom môže byť nájdenie strategického partnera, ktorý je v súlade s vašou misiou, ale v inej oblasti podnikania.

Mohlo by to zahŕňať aj pravidelné zverejňovanie podcastov, rozhovorov alebo blogov pre hostí.

Môžete to vyskúšať aj vo forme rozhovoru s jedným z vašich konkurentov a zdieľania nápadov, ktoré by mohli byť skutočným prínosom pre koncového zákazníka.

Môže to znieť šialene, ale je to obojstranne výhodný scenár, pretože pomôže vybudovať dôveru a rešpekt k OBOM značkám v očiach spotrebiteľa.

Príliš veľa firiem sa pozerá na veci z nedostatku a odvracia sa od príležitostí, ako je táto.

Ale keď si uvedomíte, že podnikania je viac než dosť pre každého, môže to otvoriť neuveriteľné dvere!

Zdroj

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

    Dúfame, že ešte nechcete odísť...
    Vložte meno a e-mail nižšie a odoberajte novinky zo sveta marketingu!