Robte týchto 5 vecí a do roka skrachujete!
V minulom článku, sme si rozobrali 10 spôsobov, ako prekonať očakávania zákazníka. Dnes si povieme, čo rozhodne nerobiť, ak si chcete svoju firmičku udržať.
Je paradoxné, že tieto kroky naozaj vidíte robiť u nie jedného eshopu. Klamal by som, keby som povedal, že ani my sme nejakú z týchto chýb nikdy nespravili. Stane sa. Ale robiť to okakovane môže znamenať pekný prúser 🙂 Poďme sa teda pustiť do toho, čo určite nerobiť, samozrejme AK si chcete udržať zákazníka.
Existuje teda niekoľko vecí, ktorými by ste sa mali vyhnúť, aby sa predišlo sklamaniu zákazníka. Vypísali sme si 5 základné.
Zlé sľuby
Nedodržanie sľubov alebo nedodržanie sľúbených je hlavným problémom, ktorý môže vážne poškodiť povesť každého podniku. To zahŕňa nesprávne popisy produktov, nesprávne dátumy dodania, zavádzajúce informácie o produkte alebo poskytovanej službe a ďalšie. Takýto nedostatok dôvery môže viesť k nespokojnosti zákazníkov a strate dôvery v schopnosť spoločnosti poskytovať kvalitné produkty a služby.
Zlá komunikácia
Slabá komunikácia je ďalším problémom pre podniky a organizácie, pokiaľ ide o nákupný proces zákazníka alebo po uskutočnení predaja. Nedostatočná komunikácia so zákazníkom počas tohto obdobia je istý spôsob, ako vytvoriť trhlinu vo vzťahu. Táto trhlina môže viesť k nespokojnosti zákazníkov a dokonca k jeho strate. Firmy by sa mali uistiť, že pravidelne komunikujú so svojimi klientmi počas a po nákupnom procese, aby mali šťastnú a spokojnú zákaznícku základňu.
Zlá po-predajná podpora
Bohužiaľ, nedostatočná podpora po nákupe je v dnešnej dobe až príliš bežná, pričom zákaznícka podpora je buď nedostupné, alebo im odpoveď trvá večnosť. To môže byť pre mnohých zákazníkov hlavným zdrojom frustrácie a môže viesť k celkovo neuspokojivému zážitku. Aby sa zabezpečilo, že zákazníci budú mať pozitívnu skúsenosť, mali by ste sa uistiť, že ponúkate rýchle a svižné služby zákazníckej/technickej podpory.
Zlá kvalita produktu
Pokiaľ ide o kvalitu produktu, môže to byť jedným z ďalších problémov pre nesplnenie očakávaní zákazníkov. Predávanie produktu, ktorý má nedostatočnú kvalitu, vedie veľmi často k nespokojnosti a frustrácii zákazníkov, čo má za následok zníženie príjmov a poškodenie dobrého mena firmy. Pri kvalitných produktoch je oveľa pravdepodobnejšie, že zákazníci budú s nákupom spokojní a budú mať pozitívny pohľad na značku, čo z dlhodobého hľadiska vedie k vyšším výnosom.
Zlé načúvanie zákazníka
Nedostatočná flexibilita je ďalší problém, pretože neprispôsobenie sa požiadavkám zákazníkov môže mať okamžité a dlhodobé následky. To zahŕňa veci ako odmietnutie vrátenia peňazí alebo výmeny produktov, ktoré by mohli spôsobiť, že sa zákazníci budú cítiť frustrovaní a odcudzení. Aj keď spoločnosť nemôže poskytnúť vrátenie peňazí alebo výmenu, mala by stále počúvať spätnú väzbu od zákazníkov a správať sa k nim s rešpektom.
Aby bola vaša firma úspešná, je nevyhnutné, aby boli zákazníci spokojní. Je dôležité urobiť všetko preto, aby ste splnili ich očakávania a túžby. Musíte byť pripravení byť kreatívni pri riešení problémov a zároveň poskytovať vynikajúci produkt a skvelú podporu. To zvyšuje pravdepodobnosť, že zákazník bude spokojný s našimi službami a vráti sa k nám v budúcnosti.
Tak čo, našli ste sa v niektorom bode ? 🙂 Ak áno, nič sa nedeje, všetko sa dá zlepšiť. Dôležité je, ak ste sa niekde našli, tak to zmeniť.